Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budget og hjemmeside tips søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ejer af Mols-IT & Support og bruger dagligt brug af Dinero til mit budget regnskab, har dog små problemer med det jeg har lavet af budget tidligere i 2013, da jeg brugte excel dengang - hvilket jeg er igang med at få sat ind i Dinero. 

Mine spørgsmål går på:

- Hvordan kan jeg præcis og specifikt se hvad der er købt i mit firma's navn og hvad der er købt i mit private navn. ? 

- man kan vel kun afregne moms på det der er købt i mit firma's navn ?

Forslag til forbedringer af min hjemmeside -  www.MolsIT-Support.dk

Jeg er i gang med en stor ændring på min hjemmeside og mangler selfølgelig meget endnu..

- Men designmæssigt søger jeg gerne gode råd og tips til min hjemmeside. Personligt ser jeg helst hjemmesiden som så "Clean" som muligt. nem at gå til med nok information selfølgelig..

Mvh Anders Olesen

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:22

Du smider lidt om dig med forskellige økonomi ord synes jeg :) det er ikke helt klart hvad dit problem er. Prøv at forklare det på en anden måde...

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Mine spørgsmål går på..

- Hvordan kan jeg præcis og specifikt se hvad der er købt i mit firma's navn til forskel hvad der er købt i mit private navn. ? 

- Man kan vel kun afregne moms på det der er købt i mit firma's navn ? og ikke i mit private navn? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

Ja det er klart at foretrække at alt har dit firmanavn eller CVR på når du køber det, men det er jo ikke alle småkøb der har det (tror grænse for krav i dag er 3000 kr)

Alt du vil kunne trække moms fra på, skal du dels kunne se moms på ud fra regningen, ellers er der ikke moms at fratrække

Du må tage ting købt op til absolut MAX 6 mdr før start ind i virksomheden. Det er et KRAV at de ting IKKE er taget i nogen form for privat brug eller i brug til andet end virksomheden inden (typisk visitkort eller en hjemmeside som er lavet kun til virksomheden) OG det er et krav du ikke inden har sendt nogen fakturaer uden moms ud - har du det - er der lukket for regninger fra inden start.

Har du private ting du ønsker virksomheden skal eje, må du sælge dem til virksomheden for markedspris (dokumenter ved at kopiere side fra DBA eller få tilbud på dem fra 3.part). Du sælger så uden moms til virksomheden der herefter ejer dem. Du må selvfølgeligt kun sælge virksomheden ting som den skal bruge for at du kan drive den.

Alt du køber til virksomhed ejes af den , og hvis du lukker skal de sælges ud igen til markedspris inkl moms og indgå i resultat inden lukning. Du skal kunne redegøre for alle aktiver, hvor de befinder sig ved en lukning (eller skattekontrol)

Bogføring i Dinero foregår som alle andre køb, køb på konto med eller uden moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 15:19

Hej Anders

Måske du skulle prøve at kikke på din bogføring og budget lidt fra oven - altså få et overblik over administrationen i din nye virksomhed. Så bliver det nemmere at forstå detaljerne. 

Start med at læse artiklen Sådan laver du bøgføring - den giver dig forståelsesrammen om det der med regnskab.

Budget er noget lidt andet, så læs Tre vigtig budgetter som introducerer dig til budgetter.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)