Jeg bruger ofte Stumpleupon til at promovere nye blogindlæg på min blog. Den 3 januar uploadede jeg en post kaldet "50 Quotes to Kickstart 2014" og har sidenhen tiltrukket over 25.000 læsere på en uges tid fra Stumbleupon. De bliver ofte kun på siden i 10-20 sekunder og bounceraten er meget høj.
Mit spørgsmål er så: Kan jeg bruge trafikken til noget? Man skal vel aldrig brokke sig over trafik?
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er en SEO-kyndig du efterspørger. Med hensyn til SEO-indflydelse kan det muligvis gøre at det link du får fra StumbleUpon er stærkere side end hvis den gik upåagtet hen. Dette kommer an på StumbleUpons interne linkning, som jeg ikke følger med i og det er ikke noget du kan ændre på alligevel.
Som jeg ser det, er vi mere ovre i konverteringsoptimering, som selvfølgelig indirekte hænger sammen med SEO. Eksempelvis hvis Google sendte dig trafik og de kan se de alle de søgende skynder sig tilbage for at søge videre, så er det ikke et tegn på at det er en side, der skal ligge højt på de brugte søgeord. Du kan også midlertidigt have haft links fra ekstrastærke sider på StumbleUpon pga du nok har været på en topliste, men dette var jo kun midlertidigt.
Du skriver at bounce rate er høj, men nu er det jo så fra Stumbleupon.
Jeg kan egentligt godt forstå at siden er en der ikke holder på de besøgende, selvom overskriften passer perfekt. Du mangler formattering til at gøre siden og citaterne læsevenlig.
Af samme årsag gad jeg ikke læse de 50 citater - og endnu værre slet ikke at tilmelde mig 1001 mere.
Mit gæt er også at 50 og 1001 er alt for meget for webbrugere.
Hvis du skulle have fanget de besøgende, så skulle siden have et mål som eksempelvis at tilmelde dit nyhedsbrev, og her er det vigtigt at tilbuddet er synligt, let at gå til og at du tilbyder noget, for de besøgende, relevant og attraktivt. Jeg er ikke sikker på de 1001 quotes ikke bare kan findes på BrainyQuotes eller lignende?!
Jeg vil foreslå at tage et kig på Michael Aagaards hjemmeside, da han er dygtig til det med konverteringsoptimering. Der er helt sikkert nogle tips at hente. http://contentverve.com/
Enig - hvad skal man bruge 50 citater til, hvis man ikke får dine egne overvejelser med i købet?? Din blog handler om personlig udvikling, måske skal du vælge de citater ud på listen, som siger dig mest, og skrive inspirerende blogindlæg om dem, den anden strategi er - undskyld mig - en lille smule spammy :)
tiltrukket over 25.000 læsere på en uges tid fra Stumbleupon. De bliver ofte kun på siden i 10-20 sekunder og bounceraten er meget høj.
Mit spørgsmål er så: Kan jeg bruge trafikken til noget? Man skal vel aldrig brokke sig over trafik?
Jeg er ikke SEO-ekspert, men traffik-spikes fra StumbleUpon var det, der gjorde, at min hjemmeside gik fra at være en hyggelig hobby til at udgøre en levevej. Så vidt jeg kan se, har StumbleUpon-traffik aldrig skadet mine Google rankings - snarere tværtimod (selvom det er svært at vide med sikkerhed, fordi jeg i samme periode har fået andre links). Der er altid relativt høj bouncerate og relativt lav gennemsnitlig time spent on page derfra, men jeg tror godt, Google ved, at det er normalt for traffik fra StumbleUpon og altså tager højde for det i ranking-algoritmen. Hvis man får traffik fra StumbleUpon, er det jo, fordi brugerne stemmer linket op, hvilket vil sige, at de oplever linket som værdifuldt, så det ville da være virkelig mystisk, hvis Google så skævt til det.
StumbleUpon fungerer på den måde, at man trykker på en "Stumble"-knap, hvorved man bringes til en fuldstændigt tilfældig hjemmeside, som andre brugere har tilføjet til StumbleUpons samling. I langt de fleste tilfælde er man ikke særligt interesseret i hjemmesiden og efter få sekunders ophold trykker man blot "Stumble" igen, hvorved man bringes til en ny tilfældig hjemmeside. I nogle tilfælde synes man enten godt eller dårligt om hjemmesiden, og så benytter man sig af sin stemmeret, hvorved man giver hjemmesiden en tommelfinger vendt op eller ned. StumbleUpon udnytter disse data til at afgøre, hvor interessant hjemmesiden er, og hvor mange brugere der skal have den at se. Hvis andelen af stemmeafgivende brugere, der vender tommelfingeren nedad, er for høj, så "dør" linket og får meget lidt traffik. Hvis andelen af tilfredse stemmer omvendt er høj, så eksploderer linket på StumbleUpon, og det strømmer ind med besøgende til linket. Det ændrer dog ikke på, at de fleste besøgende er lynhurtigt videre, hvorfor der er høj bounce rate og lav gennemsnitlig time spent on page selv for populære links.