Vi kunne godt bruge nogle inputs til følgende problemstilling:
Hvis man har bestilt et kunstværk som dog består af standardkomponenter, produceret lige efter dine ønsker - gælder købelovens 14 dages fuld returret da? Eller er der andre regler for kunst/fotokunst?
jeg kan ikke lige hjælpe dig med den problemstilling da jeg aner nada om det.
dog er min holdning klar. nej ingen retur ret på et unik kunst produkt.
dine websider øhhh meget undskyld jeg kan ikke lide at de står helt ude i siden selv om de er ganske godt lavet lige når man kigger på dem - sæt dem dog ind på midten ligesom alle de øvrige sider man lægger sin vej forbi. bare en holdning.
Så vidt jeg husker, er købeloven kun rettet mod B2C, altså salg til private. Så ved salg til virksomheder er returret en service som man kan tilbyde/få tilbudt.
Hvis det drejer sig om B2C, kan du finde følgende på forbrugerstyrelsens hjemmeside:
Begrænsning af fortrydelsesretten
Varer, der er individuelt fremstillet til/tilpasset forbrugeren, og tjenesteydelser
Ved salg af varer, der er individuelt fremstillet til/tilpasset forbrugeren, eller tjenesteydelser, har forbrugeren kun fortrydelsesret, indtil udførslen, fremstillingen eller tilpasningen begynder.
Dette forudsætter dog, at forbrugeren har givet samtykke til, at udførslen/fremstillingen/tilpasningen kan påbegyndes inden fortrydelsesfristens udløb.(§)