Jeg har nu modtaget mine varer fra Kina, og de gik lige igennem told og skat uden nogen former for moms, told eller andet. De blev sendt med DHL. Hvad gør jeg nu for at være sikker på jeg må sælge dem?
Kontakte told go få den fortoldet korrekt, ellers kan du få bod men det lyder lidt underligt, at de med DHL gik gennem, så tag fat i DHL for hvis de har kendt til CVR nummer, som de skal ved din import, så har de lavet fejl, eller misset at informere dig om noget, for DHL kører korrekt process hvis de ved det er et CVR der importerer
Ellers er det at kontakte told og få det korrekt fortoldet men DHL er nok den første jeg ville kontakte. Ansvaret for fortoldning er din alene som det nu er - ellers må du hverken eje varen eller sælge den og din virksomhed vil ikke ha godt af bøvl med det fra start
Jeg har selv lige prøvet det samme, og ringede så til told og skat. De fortalte mig at varene var blevet fortoldet og jeg ville modtage en faktura på tolden den efterfølgende måned. Og ganske rigtigt modtog jeg en regning :)
Så du skal bare vente, så kommer der en regning i din virksomheds e-boks :)
Normalt bliver alt gods indfortoldet af DHL så dit gods er med sikkerhed blevet toldbehandlet. DHL er ofte langsomme til at sende told dokumentationen.
Er du i tvivl så ring til DHL og tal med deres toldafdeling.