Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en om moms :) hvordan ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om du, John, vil be eller afkræfte om jeg har ret i det lille eksempel jeg kom med ? :)

Mvh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:25

Cookie - John Hannover:
Du har nok ikke læst tråden endnu en gang Jesper og hold op med dine beskyldninger mod mig - ofte har du knapt læst (eller forstået)  Hele det her kommer af en der skriver man ikke kan trække moms fra før det købte er solgt,  hvad man i høj grad kan og skal .Jeg beskylder vel ikke nogen for noget her - prøver kun at hjælpe til at forstå 

Selvfølgelig kan og skal man det, det er vist også klart besvaret igennem tråden.
Beskylder dig ikke for noget, du er jo en nøgtern bidragsyder, ville bare præcisere at der efter min mening ikke lå onde hensigter bag den pågældende kommentar, og ej heller noget ønske om at blive en ny Stein Bagger... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

Jesper Hansen:
Beskylder dig ikke for noget, du er jo en nøgtern bidragsyder, ville bare præcisere at der efter min mening ikke lå onde hensigter bag den pågældende kommentar, og ej heller noget ønske om at blive en ny Stein Bagger... 
Enten har du ikke læst eller ikke forstået Jesper, og du er faktisk ganske meget efter mig.

Mark er ikke i nærhedne af Stein Bagger alene af den grund at han snyder sig selv hvis han først trækker købsmoms fra når han selv har solgt varen. Han snyder sig selv og det er det eneste jeg hjælper med at forklare ham her - at forklare at, JA man trækker moms fra ved købet - men JA først selve varens pris fra når den er solgt.

Havde du gidet læse tråden frem for at jage -  ville du forstå - ellers link til hvor i tråden jeg kommer med antydning af beskyldning med ref til hvad jeg beskylder for - så skal jeg beklage 

Hvis jeg beskylder folk for noget, så gør jeg det med helt åben pande, men det er der ikke antydning af i denne tråd

tak

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Christian: Dit eksempel tror jeg ikke helt jeg forstår men

Hvis du køber noget fra en privat er der ikke moms på og ikke moms at frarække

Køber du fra en momsregistret er der moms på og den moms er købsmoms

Når du sælger som momsregistreret, skal du altid lægge moms på = salgsmoms

Du angiver moms og betaler forskellen mellem salgs og købsmoms

Du skal altid i regnskabet regne alt ud UDEN moms - moms er ikke en del af dit driftsregnskab nogensinde, så fortjeneste og alt er uden købs og salgsmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html siger dig noget om hvordan basal moms og skat fungerer, ellers -  kom igen men gennemlæs

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:41

Cookie - John Hannover:
Jesper, og du er faktisk ganske meget efter mig.

Intet kunne være mere forkert, men du har vel ikke noget imod at der kommer flere vinkler på sagerne?
Hvis jeg skulle sige noget generelt om dine indlæg, så synes jeg  NOGLE gange at dine svar bærer præg af at du mistænker spørgeren for at være i ond tro.
Men det er langt fra altid tilfældet, og du hjælper rigtig mange herinde.
Om du så vil opfatte mine indlæg som et personligt angreb er jo op til dig, og noget du må arbejde med, men de er ikke ment sådan fra min side Big Smile 

Og hvis der ellers er noget personligt du vil bearbejde, er min PB altid åben, så lad nu det oprindelige spørgsmål bevare fokus i denne tråd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

Jeg kan ikke argumentere ud fra hvad du generelt sidder og tror - fortæl hvor i denne tråd hvor du drager Stein Bagger ind .- at jeg beskylder nogen

Hvor i denne tråd beskylder jeg nogen for noget som helst Stein Bagger eller bare ganske let snyd?? Jeg redder en fra at lade sig selv snyde for rettidigt momsfradrag - ved at misforstå noget - - men link - hvis du kan så beklager jeg. Hvad du generelt opfatter, som en der ikke magter at læse tråde kan jeg ikke bruge til noget- LINK tak

vh John H

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 10:47

Cookie - John Hannover:
Nej da Mark - Købsmoms kan modregnes fra den dato man har faktura (leverance).

Hold nu op, jeg var da vist lidt ved siden af mig selv lige der. Du har da så ganske ret.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)