Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame indtægter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg kom til at tænke på hvor svært det er at udelukkende at tjene penge på reklamer som nystartet virksomhed? Jeg ønsker nemlig at starte en virksomhed der skal leve af reklameindtægter og lignende - Fx side med anmeldelser?

Hvor mange besøgende skal man ca. have på ens side før at virksomheder vil have interesse?

Hvor meget vil man typisk tjene på en reklame som nystartet?

Andre informationer kan også brugesSmile 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:54

Som helt nystartet... tja lad os sige 10 kroner om dagen :-)

Nej, det kommer helt an på hvad det er for en side, hvem målgruppen er og hvor mange brugere du kan få til siden. Der er mange der stiller det spørgsmål om hvor meget man kan tjene på en hjemmeside og det er desværre et svar der er umuligt at give, uden en grundig analyse af selve siden, dens indhold og antal besøgende. Men hvis du vil leve af det så regn nok med at du skal have ca. en halv million besøgende om måneden, alt efter hvilken målgruppe der er tale om.

Til at starte med, vil det nok være nemmeste at få andre til at sælge annoncerne for dig mod at de tager ca halvdelen af indtægten, her er Google adsense nok det nemmeste og mest givende at komme i gang med, med hvis du mere er til banner annoncer kan adfair.dk også anbefales, men de krøver dog et forholdsvist højt besøgstal inden de vil snakke med dig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:04

Ok takWink

Men hvis nu vi siger at jeg havde 500 besøgende om dagen og man havde fundet et par interesserede virksomheder - hvad ville prislejet ca. være på? bare kom med et skud....

Hvor langt tror du ca man skal ned før der ikke er interesse fra andre virksomheder? altså ved godt der self er forskel på om man beskæfter sig med tøj eller spil mv. Men hvor går der ca. en grænsen? 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:05

Jeg vil helt klart mene at det ikke skader at henvende dig til de forskellige firmaer som tager sig af f.eks. salg af bannerannoncer. Du kan højst få et nej og hvis du har en specifik målgruppe kan du være heldig at de er interesserede.

Du skal dog være forberedt på at en del af dem nok vil bede dig komme tilbage når du har over f.eks. 400 besøgende pr. dag eller har fået 5000 e-mail adresser tilmeldt dit nyhedsbrev.

Jeg vil uanset hvad klart anbefale dig at starte op med adsense og samtidig se hvilke firmaer der er interesseret i at være med helt fra starten af med salg af bannerannoncer. 

Held og lykke med siden og fortsat god dag

Birgit

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:13

Man tak for alle svarene:)

Kan helt sikkert bruges.. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:41

du kan jo også bare starte et forum... - start et forum og bliv rig (skrevet med en smule sarkasme dog) :-)

Men det kan godt lade sig gøre at tjene gode penge på annoncer... det kræver bare lidt tid og vedholdenhed... men om man kan blive rig, så skal du dælme være dedikeret....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)