Jeg har etableret et aps som skal stå for to forskellige projekter. Det første engros køb og salg og det andet, at drive en kiosk. Nu står jeg og er i tvivl om en bank konti er nok. Om jeg skal oprette en separat konto til kiosken så det bliver nemmere at holde styr på cash og ikke blande de to projekter. Må man det? og er der ulemper/fordele ved det?
Man må absolut hvis banken er med og det ville jeg tror hvis du har EN allerede.
Jeg ville dog mene, det giver mere adm. bøvl og jeg ville vælge et regnskabsprogram der kan lave sagsregnskab OG afdelingsregnskab (ex visma/summa i enterprise versionen) så det er let at føre regnskab for hver afdeling for sig
At føre regnskab via to bankkonti er langt mere besværligt og upræcist, end at føre det via et delt regnskab.
Du må som allerede svaret, ha alle de bankkonti du vil.
Skal du ha det helt separeret kan du få to SE numre, men igen er det langt mere adm. end at ha et regnskabsprogram der let kan vise de to afdelinger hver for sig ved tryk på enkelt knap
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER