Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personalespørgsmål - en svær situation?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal høre jer, om i kender til hvordan man som arbejdsgiver er stillet, såfremt man har en ny ansat, som er startet og efter 2 dage melder ud:

"Jeg har været til lægen og fået konstateret begyndende stress og skal derfor sygemeldes. Herudover har jeg en utrolig dårlig mavefornemmelse for, om jeg er i stand til at pålægge mig det ansvar og arbejdsopgaver jeg står overfor i denne kommende tid og i din barselsperiode."

Hun er ansat på en timelønnet kontrakt med dertil hørende sygedagpenge. i hvert fald i henhold til kontrakten. Kontrakten siger i øvrigt at ved misligholdelse ophører kontrakten øjeblikkeligt.

Da det jo i princippet er fint nok man er syg, er det ikke så meget her jeg hæfter mig ved - men til gengæld at hun melder ud at hun ikke føler hun kan påtage sig de arbejdsopgaver der er. For det betyder jo at hun ikke kan overholde de arbejdsbeskrivelser der fremgår af kontrakten, og ja så er det vel efter min mening en opsigelse fra hendes side eller en misligholdelse af kontrakten.

Er der nogen af jer der ved hvordan jeg står her?

Jeg er højgravid og hun var den eneste ansatte, som lige er startet her i tirsdags, da hun skulle assistere med bogføringsopgaver så jeg ikke skulle arbejde fuld tid som nybagt mor.

Jeg håber nogle af jer Aminoer kan hjælpe mig.

Mvh

Michelle

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:24

Hej Michelle,

Jeg kan ikke rigtig bidrage med et svar på dit spørgsmål, men ville bare lige udtrykke min sympati, det er en virkelig ærgerlig situation at stå i.
Håber der kommer at par eksperter på banen med gode svar Smile

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 09:27

Hej Jesper

Tusind tak - ja det er virkelig ubehageligt. Var lige begyndt at se frem til at det hele nok skulle falde på plads og have fokus på den lille.

Men ja, livet er jo fuld af udfordringer, så må jo tage det med.

Men tak og ja håber der er nogen der ved hvordan jeg står i sådan en situation, det er ikke nemt at være arbejdsgiver i lille DK.

Michelle

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:04

Hej Michelle,

den nye ansatte har vel en prøvetid.

Det er faktisk ikke umuligt at fyre en sygemeldt medarbejder i prøvetiden.

Hvis du har akut hjælp med dit bogholderi, så kan jeg muligvis hjælpe. Jeg har også en god kontakt til en advokat, som er inde i personalejuraen.

Med venlig hilsen

Stig Jakobsen

Accountman

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:23

Efter bare to dage kan du opsige hende uden problemer - ring til en fagforening eller en arbejdsgiverforening for at få styr på detaljerne :)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:31

For mig lyder det, som om hun prøver at blive sagt op på en pæn måde, så hun ikke får karantæne. Hun er ikke sygemeldt, men skal sygemeldes, så mon ikke du kan tillade dig at ringe og få en snak med hende?

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja nu har jeg fået talt med hendes fagforening og vi har lavet en aftale som tilgodeser begge parter, så vi begge kan komme videre.

Tusind tak kære Aminoer for jeres svar.

Rigtig god weekend.

Michelle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)