Hej Aminoer Jeg skal høre jer, om i kender til hvordan man som arbejdsgiver er stillet, såfremt man har en ny ansat, som er startet og efter 2 dage melder ud: "Jeg har været til lægen og fået konstateret begyndende stress og skal derfor sygemeldes. Herudover har jeg en utrolig dårlig mavefornemmelse for, om jeg er i stand til at pålægge mig det ansvar og arbejdsopgaver jeg står overfor i denne kommende tid og i din barselsperiode." Hun er ansat på en timelønnet kontrakt med dertil hørende sygedagpenge. i hvert fald i henhold til kontrakten. Kontrakten siger i øvrigt at ved misligholdelse ophører kontrakten øjeblikkeligt. Da det jo i princippet er fint nok man er syg, er det ikke så meget her jeg hæfter mig ved - men til gengæld at hun melder ud at hun ikke føler hun kan påtage sig de arbejdsopgaver der er. For det betyder jo at hun ikke kan overholde de arbejdsbeskrivelser der fremgår af kontrakten, og ja så er det vel efter min mening en opsigelse fra hendes side eller en misligholdelse af kontrakten. Er der nogen af jer der ved hvordan jeg står her? Jeg er højgravid og hun var den eneste ansatte, som lige er startet her i tirsdags, da hun skulle assistere med bogføringsopgaver så jeg ikke skulle arbejde fuld tid som nybagt mor. Jeg håber nogle af jer Aminoer kan hjælpe mig. Mvh Michelle |
Hej Michelle,
Jeg kan ikke rigtig bidrage med et svar på dit spørgsmål, men ville bare lige udtrykke min sympati, det er en virkelig ærgerlig situation at stå i.
Håber der kommer at par eksperter på banen med gode svar