Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til IP telefoni (SIP client)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder med et mere eller mindre stort spørgsmålstegn da jeg simpelthen ikke kan finde ud af, hvilken type løsning jeg skal bruge.

Det er sådan, at jeg har et rigtig godt fastnetnummer som er registreret på min hjemmetelefon (bredbåndstelefoni m Yousee).

Det nummer vil jeg gerne bruge til mit firma. Jeg har et kontor hvor jeg sidder og arbejder fra, hvor der desværre ikke er mulighed for at flytte mit fastnet derned.

Jeg vil rigtig gerne kunne kunne både ringe og modtage opkald på mit fastnetnummer fra mit kontor - evt gennem en ip softphone.

Her er det jeg TROR jeg skal bruge: overflytning til professionel IP telefonudbyder, en SIP client på min PC (og android app), opsætning af SIP profil på clienten son kobler op mod serveren fra udbyderen.

Jeg er ingen ekspert i IP telefoni, men det er hvad jeg umiddelbart lige har kunne læse mig frem til. Det jeg godt kunne tænke mig, er en bekræftelse på at det rent faktisk er dét jeg skal bruge for at modtage og foretage opkald fra mit fastnet nummer, når jeg ikke kan flytte det ned på kontoret.

Det ville også være rart hvis i kan anbefale nogle udbydere der kan tilbyde mig et sådant setup til rinelige penge. Jeg har kigget lidt på Tellio, men har også læst lidt om at de ikke udleverer SIP oplysninger.

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 09:18

Og ja selvfølgelig, hvis der er nogle af jer som tilbyder en sådan service - er i naturligvis velkommen til at komme med et tilbud. :-)

Tilmeldt 25. Sep 13
Skrevet kl. 11:35

UPDATE: 

Så fandt jeg ret hurtigt en god økonomisk løsning som passede lige til mit behov. :)

Hvis nogen af jer skulle være interesserede, så fandt jeg et mindre teleselskab der hedder mifon.dk som kunne tilbyde mig at koble min egen SIP klient fra min PC op til deres servere så jeg kan ringe og modtage opkald fra min PC. Alt dette for kun 55,- /md. + 5 øre /min til fastnet 50 øre /min til mobil. Super løsning til mig. Og fantastisk kundeservice de har.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 04:03

Hej R-M

Blot til din info, er mifon.dk ejet af erhvervstelefoni-selskabet maxtel.dk (det fremgår vist ikke af deres hjemmeside). Det lyder til at du har fundet en brugbar løsning, men skulle andre behov opstå, så ved jeg at de nemt vil kunne omdanne din eksisterende løsning til en egentlig løsning møntet på firmatelefoni (med tastemenuer, ventemusik, åbningstider osv)

Mange hilsner

Emil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)