Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejen frem som iværksætter

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian22:
Det lyder selvfølgelig fristende, men hvad er det for en proces man går igennem?

De succesfulde tror jeg ofte går igennem den proces hvor man sidder med en masse luftige ideer og kaster sig ud i nogle af dem, og så finder man ud af at man skal have fucking meget styr på sine ting for at komme i nærheden af succes. Dem der får succes er dem der virkelig tager den sidste del seriøst. Dem der bare hænger fast i dyndet er dem der bliver ved med alle de luftige ideer, men aldrig kommer dertil hvor de bare har virkelig styr på pisset.

Kristian22:
Er der nogen der vil fortælle mig, hvad det indebærer og hvad den 'rigtige' vej er til at blive succesfuld iværksætter.

Forventer du virkelig et svar her?

Kristian22:
Udover det må I meget gerne påpege både fordele/ulemper (konsekvenser) ved at fremstå som iværksætter.

Iværksætter er først og fremmest et mærkat mange unge gerne vil sætte på sig selv for at få en identitet. LANGT de fleste herinde er så langt fra iværksættere som man næsten kan komme. De sætter intet i værk og har måske en enkelt (hobby) virksomhed de driver. De er det man kalder selvstændigt erhvervsdrivende (ligesom jeg betragter mig selv).

Casper Blom er det jeg betragter som iværksætter. Han får en masse ideer, men fuldfører også, kommer i mål, sælger fra og starter nyt op. Det er en iværksætter. Folk som mig der bare driver en virksomhed er jo ikke iværksætter, ikke efter min mening i hvert fald.

Så det at fremstå som iværksætter er ofte helt lige gyldigt i forhold til omverdenen, for det er et mærkat folk sætter på sig selv, for at få en identitet, intet andet.

Kristian22:
Hvor stort et budget skal man have, hvor meget tid kræver det osv.

Forventer du et seriøst svar? hint: der er forskel på om man ønsker at starte minedrift i Afrika, eller sælge SEO-tekster, spørgsmålet giver ikke mening, for der er naturligvis ikke noget klart svar. Hvis du vil have et fornuftigt svar må du som minimum afgrænse spørgsmålet til et specifikt projekt eller branche.

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:23

Hej Thomas,

Tusind tak for dine svar. Det hjalp mig enormt meget og jeg kan se at det selvfølgelig ikke er så lige til.
Men tak for dine gode svar! :-)

- Kristian

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja, for at komme med nogle mere konkrete råd er du nød til fortælle lidt om hvad du har tænkt dig at lave. Overordnet set kræver det en masse arbejde at få succes og for at få det skal du helt klart vælge at arbejde med noget du synes er spændende. At du har det sjovt med det du laver er det vigtigste, brænder du nok for det skal pengene nok komme med tiden.

Det kræver selvfølgelig at du har fundet et koncept der rent faktisk holder, men det er på ingen måde sikkert at finder et sådan koncept fra starten. De fleste prøver en masse forskelligt af før de får succes og fælles for dem alle er at de ikke giver op. I starten laver man en masse arbejde uden at se nogen form for nævneværdig betaling i forhold til arbejdsindsatsen. Dette tror jeg de fleste iværksættere kan nikke genkendene til.

Sørg for i starten at gå efter nogle mindre mål: at have en mål der hedder jeg vil være iværksætter er meget diffust. Mindre mål kunne f.eks. være at finde en ide som du har lyst til at arbejde med, finde et godt domænenavn, oprette en hjemmeside, skrive nogle gode artikler inden for emnet osv. 

Vend endelig tilbage når du har nogle mere konkrete ideer og sørg for at skrive det hele ned. Der er stor forskel på det man har i hovedet og hvordan det rent faktisk ser ud når det er skrevet ned. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Jeg er selv startet på at få en virksomhed op at stå. Jeg ved ikke om jeg vil kalde mig iværksætter, mere selvstændig ervhvervsdrivende. Det er et enkeltmandsfirma jeg satster på i første omgang. Men jeg har været gennem mange måneder med "skal jeg eller skal jeg ikke?", og hvad skal jeg satse på. Der har været mange ideer oppe og vende og jeg besluttede mig så at satse på omsyning af genbrugstøj. I starten var jeg forsigtig med at sige det til nogen for man ved jo aldrig hvilken respons man får, men så fandt jeg ud af ved at læse forskellige bøger, og surfe på denne side, at det handler faktisk om at fortælle det til så mange som muligt, hvad ved nemlig aldrig hvornår der dukker en op der kan hjælpe. Jeg fandt ud at jeg havde en ekspert i erhvervsudvikling i mit netværk.

Det kræver meget forarbejde, du skal lægge budgetter, og få en foretningsplan på plads. Jeg kan anbefale hjemmesiden her og www.startvaekst.dk. Der findes også en del gode bøger om iværksætteri og om at starte virksomhed. F.eks "Den geniale iværksætter" eller "Fra start til styr på virksomheden".

Jeg har været heldig at komme i kontakt med et erhvervscenter som giver gratis rådgivning til folk med seriøse planer. Desværre er min bank mindre villig til at hjælpe, men det er jo sådan med banker at man skal have en formue i forvejen for at økonomisk hjælp fra dem.

For mig har det været en stor hjælp at få alt skrevet ned, alle ideer, finansieringsmuligheder, budgetter, hvilke produkter, design af forskellige ting. En forretingsplan gav styr på hvad det helt præcis er jeg skal og vil.

Held og lykke med det

Tilmeldt 20. May 13
Skrevet kl. 21:00

Hej Switch,

Mange tak for dit fyldestgørelsen svar, som gav et større overblik og perspektiv over, hvad man virkelig skal igang med.

- Kristian

Tilmeldt 20. May 13
Skrevet kl. 21:05

Hej Ingehc,

Tak for at dele dine erfaringer. Jeg kan se ud fra alles svar, at det selvfølgelig ikke er ligetil og at man skal arbejde 100% for det. Igen skal man gøre sig mange overvejelser, såsom økonomi, er en ide god?, bliver ens ide til succes osv.
Det har givet mig et større indblik i, hvad man skal forberede sig på - og jeg vil helt klart læse de bøger, der er hjælpsomme!

- Kristian

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 21:47

Hej!

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig over Skype: Swockale
Så vil jeg meget gerne hjælpe dig med spørgsmål og andet du måtte have.

Men lad mig sige det så meget, du skal opgive meget, kæmpe, sove sent og hele tiden have tanker i hovedet som du hele tiden skal forsøge på at få snoet og samlet sammen, det er en meget forvirrende tid, og krævende, både af ens omgivelser men også om en selv. 

Tilmeldt 20. May 13
Skrevet kl. 21:54

Hej Nicklas,

Tak for dit svar! Jeg vil gerne kontakte dig, hvis eg har yderligere spørgsmål. Det lyder som du selv har gennemgået den proces, i hvert fald tak for at du gav et indblik i, hvad der må kræves af én.
Min forestilling var netop at tage små steps, men det kan sikkert være en langvarig proces - hvis man arbejder hårdt og vil have succes. Med små steps tager det sikkert dobbelt så lang tid. Men endnu en gang tak for svaret.

- Kristian

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)