De succesfulde tror jeg ofte går igennem den proces hvor man sidder med en masse luftige ideer og kaster sig ud i nogle af dem, og så finder man ud af at man skal have fucking meget styr på sine ting for at komme i nærheden af succes. Dem der får succes er dem der virkelig tager den sidste del seriøst. Dem der bare hænger fast i dyndet er dem der bliver ved med alle de luftige ideer, men aldrig kommer dertil hvor de bare har virkelig styr på pisset.
Forventer du virkelig et svar her?
Iværksætter er først og fremmest et mærkat mange unge gerne vil sætte på sig selv for at få en identitet. LANGT de fleste herinde er så langt fra iværksættere som man næsten kan komme. De sætter intet i værk og har måske en enkelt (hobby) virksomhed de driver. De er det man kalder selvstændigt erhvervsdrivende (ligesom jeg betragter mig selv). Casper Blom er det jeg betragter som iværksætter. Han får en masse ideer, men fuldfører også, kommer i mål, sælger fra og starter nyt op. Det er en iværksætter. Folk som mig der bare driver en virksomhed er jo ikke iværksætter, ikke efter min mening i hvert fald. Så det at fremstå som iværksætter er ofte helt lige gyldigt i forhold til omverdenen, for det er et mærkat folk sætter på sig selv, for at få en identitet, intet andet.
Forventer du et seriøst svar? hint: der er forskel på om man ønsker at starte minedrift i Afrika, eller sælge SEO-tekster, spørgsmålet giver ikke mening, for der er naturligvis ikke noget klart svar. Hvis du vil have et fornuftigt svar må du som minimum afgrænse spørgsmålet til et specifikt projekt eller branche. |
Hej Thomas,
Tusind tak for dine svar. Det hjalp mig enormt meget og jeg kan se at det selvfølgelig ikke er så lige til.
Men tak for dine gode svar! :-)
- Kristian