Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ska jeg snuppe den 1. 2. eller 3. ide ...elller den 4.?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal man gøre når man har fundet en ide man vil føre i livet og pludselig få en ny.....lidt efter en ny igen

Man mister fokus og kommer ingen vejene ...kender i til problemet ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Dit spørgsmål i overskriften og det i indlægget afviger en del fra hinanden i mine øjne.

I overskriften spørger du til hjælp om, hvilken idé du skal vælge, og der kan man jo kun hjælpe, hvis man hører om idéen. Du er velkommen til at sende idéerne til mig, så vil jeg da gerne give midt bud.

Angående om man kender problemet med at man har mange idéer og det er svært at holde fokus, kender jeg ikke problemet nej. Jeg er nok lidt i den anden grøft, hvor jeg ikke er så god til at få de første idéer, men når den indledende tanke er kommet frem, er jeg den der sætter mig ned og tænker videre.

Du får nok lidt mere hjælp, hvis du gør det klart, hvad du præcist søger hjælp til.

Håber det kunne hjælpe

Venlig hilsen

Jeppe

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Samosa:
Hvad skal man gøre når man har fundet en ide man vil føre i livet og pludselig få en ny.....lidt efter en ny igen

Hej Samosa,

Lav en liste over de idéer du har indtil videre.

Tag din liste og gå hen et sted hvor du er helt for dig selv, uden mulighed for at blive forstyrret.

Vælg første idé på listen.

Sæt dig så ned og forestil dig at du er i dit firma. Det er fredag nat og klokken nærmer sig 2.30 og du har arbejdet siden kl. 8. Din familie ligger derhjemme og sover oven på en hyggelig aften.

Du ved at det du lige nu sidder og arbejder med, har en deadline lørdag morgen kl. 09 og du kan lige nå at blive færdig med det hvis du bliver oppe og knokler på. 

Da du er den eneste til at lave det, er du også den eneste til at straffe dig hvis du lige går hjem og tager et par timer på øjet for så at skubbe deadline til kl. 12 og dermed stadig kunne nå det.

Din beslutning fortæller dig hvor meget du brænder for din idé. Hvis du går hjem og sover, er det ikke den idé du skal føre ud i livet, for så brænder du ikke 100% for den.

Læg den væk og gå videre til næste idé på listen og gennemfør samme tankesæt.

Det er selvfølgelig meget firkantet sat op, men min og tusindvis af andres erfaring viser, at der er ufatteligt meget arbejde fra idé til du står med hænderne over hovedet, i sidste ende.

70% af den tid er hårdt arbejde der ofte giver dig rig mulighed for at stille spørgsmålstegn ved værdien af det du sidder og laver. Det er i den periode at det er virkelig vigtigt, at du brænder for det du laver.

Dermed er det ikke sagt at du skal sætte dig det mål kun at forfølge en eneste idé resten af livet. Men tænk over de idéer du får og vurdér om de er din tid værd her og nu. Du kan skrive dem ned hver gang du får en ny idé og lægge dem i en kasse. Hver søndag kan du så kigge stakken af idéer igennem og der vil du ofte se at allerede der har du mistet interessen for størstedelen af dem.

Jeg håber det giver mening og ellers er det korte svar på dit spørgsmål: Ja, jeg kender til problemet! Smile

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)