Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til App

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere.
Jeg har virkelig brug for jeres ekspertise til oprettelse af en app. Jeg vil selv mene at jeg har fået en fed ide til en app men jeg ved deaværre ikke hvor eller hvordan man får en sådan en lavet. Jeg har ikke særlig meget kapital men brænder virkelig for min ide da jeg tror på at den vil blive en hit.

Nogen som kan hjælpe eller rådgive??

Mange Hilsner
man

Fra Østjylland
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:37

Hej man.

Jeg har selv arbejdet i det store app-univers, og har derfor nogen - dog begrænset - viden indenfor området.
Først og fremmest:

Hvad er din idé?

Hvilke(n) platform(e) skal din app laves til?

Kræver din idé internet adgang og/eller design samt "advanceret" kodning, hvis det er et spil?

Mvh
Christopher

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Skrevet kl. 16:56

Hej Christopher

Ups, taste fejl. Navnet er Deniz.

Det er ikke en spil men snarer en tilsvarende app som kan forene folk. En slags date app. Ønsker at starte den op til android først. Den er lidt indviklet og kræve lidt mere. Da der ikke er en tilsvarende app kan jeg desværre ikke røbe meget mere.

Fra Østjylland
Tilmeldt 8. Jan 14
Skrevet kl. 17:20

Hvis du vil programmere til Android, vil jeg anbefale "Eclipse IDE" som er en platform, hvorfra du kan programmere din app. Hvis du skal selvudlæres i programmering er der et utal af forskellige "tutorials" gratis på youtube, som kan få dig i gang og ligeledes er det på blandt andet på Udemy, betalte kurser hvorfra der også er meget at lære.

Her kan du læse mere om android app-udvikling

Når du så en gang har lavet din app og ønsker at sælge den (altså for penge), skal du oprette en Google Wallet Merchant bruger, som koster 200 kroner, som er et engangsbeløb.

Det er vidst alt jeg kan hjælpe dig med, på baggrund af den information du har givet.

Mvh

Christopher

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Skrevet kl. 18:23

Jeg takker rigtig meget. Hvis jeg skulle få en til at lave den, hvad vil en typisk app så koste?

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 18:30

Mr.Deniz:
Jeg takker rigtig meget. Hvis jeg skulle få en til at lave den, hvad vil en typisk app så koste?
Alt mellem 1.000 og 10.000.000 kr :) Det er meget svært at sige ud fra de sparsomme oplysninger men med en app som kan lidt (uden at være avanceret), skal du nok regne med 10.000 - 30.000 kr. 

Men du kan jo starte med få funktioner, og så stille og roligt bygge på, hvis det skulle blive et hit!

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Skrevet kl. 19:06

Mange tak. Jeg er ellers ikke så teknisk anlagt men skal prøve mig frem.

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Skrevet kl. 21:44

Hvem kan jeg kontakte hvis jeg skal have lavet en app? Kan ikke finde ud af det selv.

Fra Østjylland
Tilmeldt 8. Jan 14
Skrevet kl. 00:38

Mr.Deniz:

Hvem kan jeg kontakte hvis jeg skal have lavet en app? Kan ikke finde ud af det selv.

Pas.

Det var hurtigt du gav op, men det er som sagt også en lang læringsprocess. Personligt brugte jeg over en uge fra jeg stod op til jeg gik i seng på at lave min app. Det kræver meget læsning på diverse fora, og timevis af videoer på Youtube. - Min app var som sådan meget basal, den krævede ikke adgang til internet m.v. som gjorde kodningen meget nemmere, fordi app'en udelukkende var tekst baseret - og det tog som sagt over en uges tid med formentligt 10-timer+ dagligt - men jeg kan jo også bare være "langsom"

Det bliver formentligt relativt dyrt at få lavet app'en - alt efter hvad der skal laves selvfølgelig. Du skal huske på, at hvis du får app'en lavet, er det ikke en engangsudgift. App'en skal også optimeres til de nye styresystemer og platforme, med diverse skærmstørrelser, som kommer løbende.

Hvis jeg var dig, ville jeg også satse på android, da google play er verdensstørste app-markede.

Hvor mindre du har midlerne, og tør satse benhårdt på din idé og få en til at lave den, så ville jeg måske hellere håbe/satse på et partnerskab med en mere fagkyndig.

Mvh

Christopher

PS. Jeg ved at jeg ikke besvarede dit spørgsmål, men meningen var at give dig lidt håb, til at spare nogle penge, enten ved at lave den selv og/eller finde en partner.

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Jan 14
Skrevet kl. 01:05

Christopher du har været til stor gavn og jeg takker dig meget for det. Jeg prøver mig frem med den mest basale ide, og hvis jeg kan finde en troværdig partner eller en der vil investere i min ide kan det vel også være en mulighed. Du skal dog have mange tak for din tid.

Hilsen Deniz

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)