Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal en jobansøgning se ud, traditionel eller utraditionel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Da jeg er ved at lave en jobansøgning til en elevplads ved siden af min lille virksomhed, ville jeg gerne høre jeres holdning til hvordan en ansøgning bør se ud.

Skal det være den traditionelle ansøgning hvor man skriver knap en side og hvor man uddyber hvem man er og sine kompetencer?

Eller skal det være en mere forenklet og utraditionel ansøgning som mere er i korte sætninger men som giver hurtigere overblik?

Hvis det gør en forskel så er det revisor elev/trainee jeg søger.

Eksempel på utraditionel ansøgning:
2117.alternativ ansøgning.pdf

Jeg vil gerne starte en debat om det, men kommentar, evt. fordele og ulemper og om hvad i ville fortrække hvis folk søgte ind i jeres virksomhed.

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må være kreativ, og undersøge hvis skrivebord den lander på, er det en ung person så kan man være lidt mere kæk, det hele handler jo om at være lige nøjagtig anderledes nok til at de få øje på kun dig.

Jeg hørte en gang om en der søge læreplads i en sko forretning, han sendte sin ansøgning i en brugt sko, og skriv han gerne også ville vise den anden sko frem. i øvrigt gav det ham jobbet.

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Selvom form selvfølgelig betyder noget, skal der først være fokus på indhold.

Du skal sikre dig, at du får fortalt meget konkret og skåret ud i pap hvordan og hvorfor du kan løse de opgaver, der vil blive krævet i jobbet.

Og så skal du sikre at din motivation er klar og tydelig: hvorfor er det, at du vil have netop dette job. Hvorfor er det, at du vil bruge de næste mange år på netop dette.

Og ja, det må gerne være kort og præcist. Ekstra fyld bare for at komme op på fx en side gør sjældent noget godt. Men vær sikker på at du har svaret på de væsentligste ting i stillingsannoncen.

Håber det kan bruges. Og held og lykke med jobsøgningen.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ligesom at købe hyldeplads i supermarkedet. Den som får opmærksomheden, får taletid. Men brug taletiden fornuftigt, ellers skinner det hurtigt igennem hvis varen ikke er, hvad den gav sig ud for.
Min pointe er. Giv den gas indenfor det rammerne i branchen tillader. Men det skal også passe til den du er. Ellers falder det jo fra hinanden til samtalerne.
Hyr en tekst forfatter til at skrive den gode historie om dig. Få grafikeren til at lave det fede layout som rammer målgruppen. Styr din omtale på nettet med kyndig hjælp. Sørg for de ser det, du ønsker de skal se. Hyr professionel hjælp og få lavet den præsentationsvideo af dig selv, som ender med at ligge på virksomhedens hjemmeside.
Det bliver DYRT.!! Tja det ved jeg ikke, hvad er det værd for dig? Måske dit netværk kan hjælpe? :-)
For det meste afspejler ansøgninger og det arbejde der er lagt i dem, ret godt hvad jobbet og stillingen i virkeligheden er værd for ansøgeren, og hvilket engagement og arbejdsindsats man kan forvente af ansøgeren. Hvad der er værd at gøre, er værd at gøre godt!

;-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det er virkeligt brugbart, det er nogle gode tips i har givet mig, og noget jeg vil gå videre med.

Vil dog gerne have flere gode råd :D 

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst en del ansøgninger sidste år, og jeg synes at CV'et er vigtigt. Jo jo, det er da fint at læse, at ansøgeren er interesseret i virksomheden, men ellers ville vedkommende vel ikke søge - eller også skriver vedkommende samme smørre i alle ansøgninger.

Og med et CV mener jeg ikke bare en opremsning af hvor vedkommende har arbejdet, hvilke kurser der er fulgt etc. For hvert job, uddannelse eller kursus på CV'et, bør der være en kort beskrivelse af ansvarsområde/arbejdsopgaver/kursusindhold, og hvilke kompetencer/viden ansøgeren fik her. Det giver modtageren et rimeligt godt billede af hvilke kompetencer ansøgeren har, og dokumenterer også til en vis grad, at de flotte ord om kompetencer ikke bare er en række buzz words som er fyldt på for at pynte på ansøgningen.

Held og lykke med ansøgningen!

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)