Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtigt og kort spørgseskema, ville du benytte en bilkonsulent?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Jeg kan lidt udlede fra dit indlæg at du selv er bilinteresseret, så du er nok ikke i målgruppen.

Ja, jeg er rigtig meget bilinteresseret, men primært i at køre biler. Selve bilhandlen interesserer mig ikke, de sidste tre biler jeg har købt, har været meget spontane køb. 

Jeg er mest til sportsvogne, og overvejede faktisk at bruge en konsulet sidste gang jeg købte bil. Ifølge forhandleren var der ingen i den farve jeg ville have i 1000 km afstand, men de havde en stående med den rigtige motor, interiør, udstyr etc. på pladsen. Så jeg kunne enten vente 2-3 måneder på at få leveret bilen som jeg ville have den, i mørkeblå, eller få samme bil i sort leveret med det samme (hvilket jeg valgte). Jeg overvejede derfor at se om en konsulent kunne skaffe bilen i den rigtige farve hurtigere end forhandleren.

Mvh Carsten

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:07

Tak for svaret, alle inputs er velkomne. Jeg vil lige prøve at snuse lidt på nogen amerikanske sider og se hvordan de tilbyder deres service. Er der andre ydelser i kunne savne?

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 10:04

God ide - jeg vil gerne teste dig når jeg i nærmeste fremtid står foran at skulle skifte min mindre bil ud med en nyere brugt - budget kr. 150.000

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:13

Engang i foråret skal jeg ud at købe bil. Min tredje bil og første i DK. 

Allerede nu har jeg tænkt tanken "hvem skal jeg spørge til råd" 

Jeg er ikke videre interessseret i biler og vil helst undgå at skulle bruge for meget tid på at skulle sætte mig ind i hvad der ville være smartest. 

Hvis du finder en god måde at afregne på tror jeg der er et godt marked af os som ser bilen som et middel til at komme fra A til B og ikke en hobby

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mig at se ligger din største udfordring i at overbevise kunden om, at du VIRKELIG er neutral og ikke blot en fremskudt stråmand for en "bilfusker".
Det er jo en branche med mange brådne kar, så tænk over, hvad der kan få kunden til at stole på netop dig. Måske vil man bedre ønske at stole på en bilforhandler, hvor man har oplevet god service på værkstedet, og hvor venner og bekendte har tilsvarende oplevelser.

Til delen med test og kontrol foretrækker jeg at bruge FDM, som jeg har tillid til.

Hvad angår rådgivning i valg af mikrobil, så tror jeg ganske enkelt ikke på et marked.
Bilerne ligger i forvejen og konkurrerer stort set udelukkende på pris, og 5000 kr. kan gøre forskellen på valg af mærke.
Jeg vil ikke give en fair timepris til en konsulent for at få at vide, at en lyseblå Up er bedre end en rød CitiGo for netop mig.

Jeg tror, du skal koncentrere dig om biler i den dyre ende, hvor en lille procentvis besparelse bliver til et anseeligt beløb. Det vil være her, pengene ligger. Du kan ikke tjene ret meget på at hjælpe mig med at finde en brugt Ford Fiesta.

Måske kan du gøre en forskel ved at gå ind i import af brugte tysk producerede biler fra Tyskland. Dér skulle der efter sigende være en god mulighed for avance, hvis du er dygtig til at finde de rigtige modeller - men igen - hold dig i den dyre ende.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 11:48

Tak for de gode svar, det er fedt at høre i synes om konceptet!!

Kjeppe, du skal være mere end velkommen:-) nu du lige nævnet prisen, står jeg faktisk og skal af med min egen privatbil perferkt til en iværksætter med behov for lidt plads, men masser af komfort og udstråling. Det er en BMW 530d steptronic stc. Car på papegøje plader inkl moms med alt tænkeligt udstyr! Du kan smide mig en pb eller kontakte mig på 50428340 hvis den skulle have interesse. Ellers kontakt mig med hvad du leder efter, så skal jeg nok hjælpe dig til den tid:-)

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 11:49

Reachelite, Tak for dit svar, du skal være velkommen til at kontakte mig, så hjælper jeg dig gerne:-)

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 11:50

Hans Stokholm, jeg skriver lige et uddybende svar senere, på hvorfor du stadig ville kunne få al nytte af min service:-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:40

Svaret og synes projektet lyder interessant.

God vind herfra!

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:09

Her er et link til et firma jeg har snakket med, måske der er lidt inspiration at hente: http://www.cartelligent.com 

Det her website er også blevet rigtigt populært, men der er ikke rådgivning som sådan, men formålet er at finde den bedste pris: http://www.truecar.com 

Håber at det giver lidt inspiration og nogle ideer.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)