Takker! Ja det har du ret i, det var endda en af de vigtige forglemmelser:-)
Hvad synes i ellers om konceptet jer som har taget jer tid til at klikke ind? Som det står beskrevet en smule, så er tanken at jeg vil rådgive uerfarne bilkøbere til den rigtige bilmodel og rigtige motor (mange biler har kendte fejl, som mange ikke kender til), det rigtige udstyr, hive nogen gode tilbud hjem til dem og presse forhandlerne / de private sælger så meget i pris som muligt (hvilket jeg er god til), såfremt kunden ikke skulle være enten særlig god til forhandling eller ikke have lyst (visse typer vil jo ikke virke "uforskammet" ved at byde på ting). Derudover tænker jeg at partne op med en mekaniker /værksted som kan give en god "flåde-rabat" på et bilcheck (rust i undervogn, slør diverse steder, km fusk, udlæse computer og de mekaniske dele), evt. partne op med et klargøringsværksted som kan give en god pris på en "salgs-klargøring" af din gamle bil, og sidst men ikke mindst, enten selv, eller udlicitere et kommisionssalg af din gamle bil efter princippet solgt eller gratis.
Derudover vil jeg kunne tilbyde at finde diverse ekstra udstyr billigere i udlandet end herhjemme, og ellers være behjælpelig med diverse spørgsmål.
Synes i konceptet lyder holdbart?:-) Jeg har en kanon bred faglig og teknisk viden omkring de fleste bilmærker / modeller, da dette altid har været min største hobby. Jeg har købt og solgt biler de sidste år på privat basis med "god" fortjeneste da jeg er godt inde i markedet og ved hvornår man skal slå til.
Hvorfor ikke bare gå til den almindelige bilsælger/rådgiver? Svaret er enkelt, de er til for at sælge deres egne produkter. Tror du en toyota sælger ville foreslå dig at købe en BMW hvis det var en bedre bil til alle dine behov? Nej. Desuden giver bilforhandlere ofte skambud på din gamle bil, og hvis du ikke er inde i markedet kan du tabe mange penge her.
Hvorfor ikke bare handle privat selv? Fordi private ikke skal yde nogen garanti, bliver der OFTE (generaliserer ikke) dækket over småfejl og tit store fejl på bilerne. Dem kan jeg være behjælpelig til at undgå.