Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser jeg hvornår jeg lukkede min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra frb
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg står og skal bevise over for min a-kasse at jeg ikke har haft bi-erhverv i 60 uger, for 2 år siden. Jeg husker så ikke om jeg rent faktisk fik lavet et cvr nummer på virksomheden, hvor ser jeg det? Der står intet inde på min nuværende side hos Virk ej heller hos skat

Jeg ved at jeg droppede det ret hurtigt igen, da det blev for kompliceret, men har åbenbart ikke fået oplyst min a-kasse om det dengang. Det er over 2 år siden... 

Pt. står jeg til at miste min dagpenge ret efter 18 uger som ledig, som er den 24 februar, fordi jeg så skulle have brugt mine 78 uger på dagpenge med bi-erhverv. Har startet et ny virksomhed sidste år og driver den stadig. Vil nødig skulle lukke den fordi jeg var været for blind dengang :-/ 

Håber I kan hjælpe :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Du må vel dengang ha meddelt a-kassen at du drev bierhverv tidl - siden de kræver dokumentation. Jeg går ud fra du i cvr.dk har søgt på dit navn for at se om det dukker op og ellers må du nok personligt kontakte selskabsstyrelsen og bede dem om skriftlig bekræftelse på hvornår du evt har drevet CVR

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:03
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Du kan søge på firmanavn, adresse eller andet på cvr.dk og se ophørsdato, men hvis din nuværende virksomhed også er enkeltmandsvirksomhed vil du ha' fået samme cvrnr. som tidligere og kan derfor ikke se den tidligere ophørsdato.

Det kan også være du har en kopi af ophørsbekræftelsen i din indbakke på virk.dk

Hvis dit firma ikke har været oprettet på cvr kan der vel ikke være tale om selvstændigt bi-erhverv. Men ellers kan du prøve at vise dem dit regnskab, hvor sidste bilagsdato må kunne bruges som dokumentation for sidste aktivitet.

Fra frb
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 17:24

Der kommer intet op når jeg søger og kan ikke komme på virk.dk med medarbejder signatur fordi de aldrig har fået sendt mig den... Gik på privat og kiggede historik, ordre etc igennem, uden noget hits... 

Har søgt på cvr.dk både på navn, adresse og virksomhed og der dukker intet op, heller ikke ophørte virksomheder... Så mon ikke det er bevis nok(?)

Jeg fakturerede aldrig i virksomheden, så der er ingen bilag. Jeg stoppede før jeg var startet agtigt... 

Tænker heller ikke at det tæller hvis ikke der er oprettet cvr nummer og intet regnskab. 

Tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

Om det at en person ikke har ført regnskab er bevis nok, tvivler jeg på når de har en fornemmelse givet ud fra et notat fra den gang de troede du havde CVR så hvis du skal modbevise det, og ikke bare kan få dem til at tro dig, så tror jeg du må kontakte erhvervsstyrelsen med brev eller andet, helst jo noget skriftlig

Ophørte vises jo ikke hvis du igen har CVR sådan umiddelbart for det er samme CVR nummer nu som den gang HVIS .....

Måske din årsopgørelse kunne sige a-kassen lidt om det, men teoretisk kan du jo ha undladt at indberette i den og teoretisk kan du jo har arbejdet med bi-beskæftigelse den gang de tror du gjorde, uden at tjene det store på det - det sker jo

Når først de spørger som de gør og vil koble dig af fordi de mener du havde bibeskæftigelse så må de jo ha noget på det og det bør de kunne gi dig. Evt har du modtaget dagpenge ud fra bi-beskæftigelse i den periode de nu regner med, og .- hvorfor gjorde du det vil de spørge - det bør ha været ret klart den gang. 

Hvis du har personlig virksomhed stadigt nu, kan vi måske søge hvis du giver CVR - under dit navn dukker intet op ved personsøgning - heller ikke det nye

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra frb
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 22:56

Hej John.

Tak for dit gode indlæg

Der står intet på mit nuværende cvr nummer om tidligere virksomhed. 

Jeg har bedt om de oplysninger de har på mig, fra dengang, for at få det hele lidt mere synligt. Det må give noget at arbejde med tænker jeg:) 

Vh Kamilla

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)