Jeg står i en situation pt, hvor jeg er færdig med min uddannelse om 2 uger. Jeg har en ven fra udlandet, uden for EU. Som kommer til Danmark om nogle måneder, og som sammen med mig skal oprette et firma. Han står pt. i den situation at han skal søge om opholdstilladelse. For at han kan få den han skal bruge, skal han have et CVR nummer han kan sige han skal arbejde for. Da jeg efter endt uddannelse går på dagpenge, indtil jeg finder et job. Er det ikke muligt for mig og oprette et CVR. Derfor vil jeg høre jer
Kan man oprette et CVR nummer nu, men som først starter op om et givent tidspunkt ?
Har faktisk fået CVR nummer allerede, og en mail fra Erhvervsstyrelsen om det træder i kraft fra 1. Februar 2014 :) Man vælger datoen under tilmeldelsen :)
Du skal så lige huske, at dit CVR ikke er gyldigt før den dato, du siger det skal starte på. CVR kan altså ikke bruges til at få din kammerat til DK på. Han skal sikkert også have et Green cart for at få lov at arbejde i din kommende virksomhed. Hvis din A-kasser opdager du får CVR uden at have fået lov, er det ikke så godt. Læs om Ledighed og virksomhed
Læs om regler ved immigration på hjemmesiden NyiDanmark.dk