Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu vil jeg starte en virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er en ung mand på snart 21.

Jeg har længe haft drømmen om en webshop. Har længe læst og kigget rundt på nettet.

Nu skal det ikke bare være en drøm, nu skal min drøm realiseres!

Jeg har derfor nogen spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.

Jeg er absolut ikke ret skarp til det økonomiske, og har ingen anelse om, om jeg vil omsætte for over 50.000kr på 12 mdr.

Vil i råde til at jeg lader mig CVR og moms registreres? Hvis ja, må jeg så omæstte for 50.000kr før jeg skal beskattes af det?

Når tiden kommer, hvordan kommer jeg så frem til hvor meget jeg kan udbetale til mig selv i løn?

Hvordan holder jeg bedst muligt styr på hvor meget jeg skal betale i moms?

Jeg brænder virkelig for det her. Og nu skal der ske noget.

Håber i vil hjælpe mig godt igang.

God dag til alle.

Venlig hilsen

Blackmask

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html <--- John Hannover beskriver det meget godt.

De hurtige svar:

Du skal registrere dig for moms (CVR-nr.), hvis du regner med at sælge for mere end 50.000 kr. om året.

Du skal betale skat af overskuddet.

Der er ikke noget, der hedder løn i en enkelmandsvirksomhed. Du trækker bare penge ud som du vil. Dette kan du også læse om på John’s hjemmeside.

M.h.t. regnskab/bogføring o.s.v. er det en god idé at alliere sig med en regnskabskyndig person, hvis man er på bar bund. Det koster selvfølgelig lidt.

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:59

Hej,

Jeg vil råde dig til at opsøge rådgivning fra en revisor e.l. de vil kunne hjælpe dig med at få den generelle grundforståelse for den økonomiske del af det at drive egen virksomhed.

Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men i Nordjylland vi har en organisation kaldet NiN (http://www.nin.dk/) som yder gratis rådgivning, dog i et begrænset omfang og på nogle specielle vilkår.

Vh Søren

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)