Nej, IP har intet at sige.
Lucas, var det ikke en god idé at læse hvad du linker til.
citat (fra google):
If an international domain (.com, .org, .eu, etc) has been used, we'll rely on several signals, including IP address, location information on the page
---
Ip-adressen er stadig vigtig i nogle sammenhænge, men du har ret i at sprogopsætning i header kan udligne forskellen. Derfor har jeg skrevet micro-fordel.
I forbindelse med seo er det aldrig en dårlig idé at benytte de muligheder der er for at informere søgemaskinerne, og ikke kun vælge en enkelt metode ud, da søgemaskinerne ikke fungerer ens og hele tiden udvikler sig.
Nu er der ingen grund til at tage ting ud af context, hvis vi lige tager resten af teksten med:
If no information is entered in Webmaster Tools, we'll rely largely on the site's country domain (.ca, .de, etc.). If an international domain (.com, .org, .eu, etc) has been used, we'll rely on several signals, including IP address, location information on the page, links to the page, and any relevant information from Google Places. If you change hosting provider for a country domain, there should be no impact. If you change the hosting provider of an international domain to a provider in another country, we recommend using Webmaster Tools to tell us which country your site should be associated with.
Så hvis du IKKE tager brug af geotargeting, så har det betydning, men hvis du tager brug af geotargeting, så har det ikke betydning.
Se video'en, der forklare hun det også ;)