Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma med 2 ejere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har søgt efter svar, men kan ikke finde et helt klart svar?

Jeg har oprettet et enkeltmandsfirma i mit CVR nummer (hedder det sådan?) Nu har jeg sammen med en kammerat lavet en webshop. Jeg tænker at vi begge skal stå som ejere af shoppen. Hvad er det smarteste for os at gøre?

Jeg tænker selv på I/S! Hvad er fordele med det (sorry - jeg ved godt at jeg kan læse en masse om det på virk og andre steder, men vil gerne have et svar på normalt dansk)

opsummering: Hvad skal jeg ændre mit enkeltmandsfirma til, så vi står som 2 ejere og dermed fordeler fordele og ulemper i mellem os

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan jeg måske hjælpe. Det skal virkelig være en meget meget god ven, hvis det skal være et IS, så jeg ville kigge på den nye firma form der hedder et IVS. Jeg har ikke læst så meget på det endnu, men der er klart nogle fordele ved det, frem for et IS. jeg mener at man har et IVS ind til at man har penge til at lave det om til et ApS. så noget at overskuet skal blive i firmaet. Men som sagt jeg har ikke sat mig ind i det, men syntes at du skal kigge på det :-) 

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan læse mere om det her:http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Basalt set skal du lukke din enkeltmandsvirksomhed og over overføre aktiver til et ny stiftet I/S - som får nyt CVR nummer, eller du kan beholde din enkeltmandsvirksomhed og stifte I/S sammen med vennen som nyt ved siden af

Læs her om forskel mellem selskabsform og personlig virksomhed hvor man i personlig virksomhed hæfter personligt og i I/S personligt solidarisk = kreditorer kan tage alt fra en af deltagerne der så selv skal kradse ind fra de andre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

IVS som ny form er en slags ApS på kredit - og er det den vej I vil og I på nogen måde kan skaffe 25.000 kr selskabskapital hver og så stifte ApS med det samme - læs lidt om IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html og lidt i brevkasse form for at forklare http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html 

Hvis I er sikre på ikke at stifte større gæld eller risiko, så kan I/S sagtens være løsningen, ellers ApS (IVS)

god vind med det  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John du er for vild :-) 

Hvis man har et IS kan man så lave det om til et IVS eller Aps? 

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke til et IVS som altid skal kontantstiftes men - muligvis - til ApS og muligvis dækker over at det vil skulle ske feks. ved skattefri virksomhedsomdannelse i en periode fra 1/1-30/6 (for at ha et friskt regnskabsår) MEN om det så er en fordel vil helt afhænge af om der vil udløses stor latentskat ved evt lukning af I/S for i mange tilfælde, kan det sagtens være det nemmeste og billigste bare at stifte friskt ApS med kontanter

Regn også med, at sådan 25.000 kr hver i selskabskapital ikke er ret mange penge når først man skal drive virksomhed. Et IVS med 1 kr i kapitial vil meget hurtigt ha mistet hele kapitalen og komme i alvorlig risiko ligesom der vil være masser af krav om personlig hæftelse overfor bank og muligvis kreditorer også, så KAN I finde eller låne 25.000 kr hver + måske ca 2500 til at stifte for - så vil jeg anbefale ApS direkte frem for IVS

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for et hurtigt svar John så har jeg lidt at tænke over :-) 

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)