Jeg er studerende ved Aarhus Universitet, og er i gang med at skrive speciale om små internetvirksomheder. I den forbindelse leder jeg efter iværksættere der har vil lade sig interviewe om deres virksomhed og tanker om iværksætteri, samt om den strategiske udvikling i deres virksomhed. Idéen er at udforske hvordan den eksisterende strategilitteratur kan anvendes i små virksomheder. Det meste litteratur indenfor den genre er skrevet til og om store og mellemstore virksomheder. Der er mit mål at finde ud af hvordan 3 konkrete strategiske modeller kan anvendes i små virksomheder. jeg leder efter virksomheder, der kun eksisterer på internettet, i form af en hjemmeside, der må ikke være noget fysisk produkt og virksomheden skal være grundlagt indenfor de sidste par år. Dette er en beskrivelse af den ideelle virksomhed, men hvis man næste opfylder kriterierne er det sådan set godt nok. Det jeg har brug for er at lave 2 interviews af 30-45 minutters varighed. Det første interview kommer til at foregå som et semistruktureret interview, hvor der ikke er faste spørgsmål der skal besvares, men hvor der er forskellige temaer vi skal nå at komme ind på. I får selvfølgelig spørgsmål og temaer på forhånd, så der er mulighed for forberedelse.
Det 2. interview vil være lidt mere struktureret. Her vil jeg på forhånd sende en beskrivelse af 3 forskellige strategiske modeller, der har hver sit perspektiv på strategisk planlægning og udvikling. idéen er så at vi under interviewet, kommer til at tale om hvad de 3 modeller hver især vil kunne bruges til i jeres virksomhed, hvilken model I umiddelbart ville foretrække og forsøge at sætte udtalelserne fra første interview ind i en strategisk kontekst. Det jeg kan tilbyde til gengæld for jeres tid er at i kan få en kopi af min opgave når den er færdig, ligesom jeg vil være til rådighed for opfølgende spørgsmål og uddybning. skriv gerne her eller send en PM |
interview om strategisk udvikling i små virksomheder
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)