Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet firma - hvor mange konti ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte mit eget firma og har set nogle steder at folk her flere konti til at holde styr på deres regnskab.

Jeg mener at have læst, at nogle bruger en konto til selve momsregnskabet alene. 

Lige nu har jeg kun een konto, men er det en fordel at have flere konti, og hvad kan være en god ide at afsætte disse konti til ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:

Jeg er ved at starte mit eget firma og har set nogle steder at folk her flere konti til at holde styr på deres regnskab.

Jeg mener at have læst, at nogle bruger en konto til selve momsregnskabet alene. 

Lige nu har jeg kun een konto, men er det en fordel at have flere konti, og hvad kan være en god ide at afsætte disse konti til ?

- Kim -

Jeg ved at der er flere som har to konti, hvoraf den ene er en primær driftskonto, og den anden er en "momskonto". Det betyder at hver gang der er salg så sætter man momsen over på kontoen, så ved man at man altid har nok penge til at betale momsen Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

brug et regnskabsprogram som ex www.dinero.dk gratis op til 1 mio

Du bør både ha indtægts og udgitskonti i den del der hedder driftsregnskab og så en status del hvor du har bank, egenkapital og f.eks netop moms

Hvordan du kan holde styr på moms uden momskonti fatter jeg ikke, for der kan jo være noget af dit indkøb som er uden moms - rejser og hvad ved jeg, eller kun har del af momsen som fradrag, så jeg fatter ikke hvordan du kan kende din købsmoms og din salgsmoms korrekt.

det vil du kunne få bod og meget rod ud af - så tag hjælp

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)