Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man varemærkeregistrere i andre lande og evt. spare penge hvis man har mange varemærker?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min advokat skal have 11.750,- plus moms for at registrere hvert varemærke.

Vi har 3 varemærker og synes ikke at Trade Mark (TM) hører sig til på de brands vi er igang med.

Kan man evt. registrere sit varemærke (figur reg.) i andre lande og spare lidt, eller SKAL det gøres her i DK når det er et dansk firma?

Håber nogen kender svaret, da jeg ikke rigtigt synes at jeg kan finde oplysningerne nogen steder.

Mvh Sue

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 09:47

De 11.750 Kr. er vel for hele EU. Derefter koster det mellem 3-4000 Kr. pr. lande hos min advokat 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:15

Ja det er EU varemærkereg. men hvad mener du med 3-4000 kr pr. land derefter? Altså lande udenfor EU?

Tænker bare det bliver dyrt hvis man har flere navne man vil beskytte,... og måske kunne det gøres billigere  fra andre lande

:)

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 15:38

Sue:
mener du med 3-4000 kr pr. land derefter? Altså lande udenfor EU?

Ja, man kan betale pr. land udenfor EU. Man behøves ikke at være Varemærkreg. i alle lande udenfor EU, men kun de vigtigte. Hos min advokat vil det koste mig 3-4000 Kr, pr. lande som USA & Kina.

Mvh

Eric 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44

Hej Sue

Du kan selv registrere varemærker hvor i verden du har lyst. Det kræver

blot en solid bagdel og stor vilje at læse sig igennem alle de detaljerede

vejledninger...

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:41

Det kan gøres på forskellige måder.

Billigst at søge selv. Kræver dog en del tålmodighed og en del ting der skal forstås og frister der skal overholdes.

Ellers kan du få registreret et EU varemærke flere steder til 2000 kr. (+ obligatorisk gebyr til OHIM som er på 6.750 kr.)  bla her: https://www.nemrettighed.dk/produkter/varemaerkeregistrering-i-eu

Afhængig af hvor mange rettigheder du har/vil have og hvor meget kapital du har, ville jeg foretrække, at give noget ekstra til et advokatbureau med speciale i IPR. Fx. Otello, da de så 100 % varetager dine varemærker, og minder dig om når du skal foretage dig noget. Dvs du blot skal skrive under på nogle dokumenter de sender dig. Det spare dig virkelig meget tid og bekymringer. Der vil også opstå noget løbende med dine rettigheder, det kan de så også hjælpe dig med. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)