Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Nybegynder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har netop startet op med Dinero og det ser absolut lovende ud. Jeg har indtastet allemine faktura for 2013 og er nu gået i gang med at indtaste alle mine indtægter og fatter bare ikke følgende....

Når jeg indtaster (på nyoprettet konto 1101 under indtægter) en ydelse jeg har solgt, gør jeg dette under finansbilag. Den posteres fint på konto 1101 som plud, men går i MINUS i banken? 

Jeg har også lavet en konto der hedder 1102 under indtægter til donationer (man kan donere til mine projekter). Også når jeg posterer denne, går den i plus under indtægter, men i minus i banken?

Banken skal vel gå i plus i begge tilfælde?

Jeg skal jo ikke sende faktura ud på disse poster, da det blot er indtægter med overførselsbilag fra banken. Hvad gør jeg galt?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:16

Hej Hitman.

Tak for din besked.

Indtægter skal stå i "minus" og omkostninger i "plus" i kontoplanen/årsregnskabet.

Det er de normale regnskabsregler som kan virke absurte for ikke fagkyndige.

Derfor skal du når du bogfører indtægter i finansbilaget taste minus foran beløbet (altså omtalt kredit i oversigten).

Fordi det kan virke lidt forvirrende for ikke fagkyndige anbefaler vi normalt at man anvender fakturamodulet :)

Håber det hjælp dig videre

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 6. Jan 14
Skrevet kl. 09:28

Tak for hurtigst svar, men når jeg kigger på resultatopgørelsen, så står indtægter i plus og det samme gør udgifter.  Når jeg bogfører en indtægt (donation) vælger jeg bank som modkonto (her er pengene gået ind). Men banken går i minus hver gang jeg kontoerer, som om pengene er trukket fra banken. Skal jeg sætte minus foran beløbet i indtægt? 

Hvad hulen gør jeg galt i indtastningen?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:31

hitmandk:

Tak for hurtigst svar, men når jeg kigger på resultatopgørelsen, så står indtægter i plus og det samme gør udgifter.  Når jeg bogfører en indtægt (donation) vælger jeg bank som modkonto (her er pengene gået ind). Men banken går i minus hver gang jeg kontoerer, som om pengene er trukket fra banken. Skal jeg sætte minus foran beløbet i indtægt? 

Hvad hulen gør jeg galt i indtastningen?

Hej Hitmandk

Selv tak :)

Ja bare sæt et minus foran beløbet når du indtaster i finansbilag.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 6. Jan 14
Skrevet kl. 09:59

1000 Tak :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)