Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi kan spare virksomheder penge på telefoni - hvordan får vi budskabet ud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Dette er min første tråd, så bær over med mig hvis jeg bryder nogle regler eller normer for forummet.

Min partner og jeg er to uni-studerende, som har arbejdet fuldtid i telebranchen for 3, Telia og Telenor. 

Noget vi hurtig lagde mærke til, var at rigtig mange virksomheder betalte alt for mange penge i forhold til det forbrug de havde.
Vi regnede hurtigt ud at mange virksomheder kunne skære deres teleforbrug med op til 50%, UDEN at ændre teleselskab. 

Desværre var virksomheder ikke i stand til at gøre noget ved det, da telebranchen for mange er en jungle - og key-account managere altid solgte dem mere så de fik noget "ekstra" for det de betalte. 

Vi har gået med tanken om at starte en "telemægler" virksomhed, hvor vi gerne vil hjælpe virksomheder med at spare det overflødige væk i deres teleomkostninger. 

Tanken var, at virksomheder vil have mulighed for at underskrive en fuldmagt som giver os adgang til at hente deres 3 seneste fakturaer fra deres teleselskab. 
Vi vil herefter analysere deres forbrug og implementere det bedste match imellem forbrug og abonnement med accept fra virksomheden selvfølgelig. 
Der vil være en garanti for at vi altid kan spare en virksomhed 10% af deres årlige teleomkostninger. 

Men som nævnt, så er vi to uni-studerende som har en skole i hverdagen, men masser af tid om aftenen - hvor virksomheder desværre ikke tager deres telefon. 

Vores spørgsmål er..... 
Hvordan kan vi skabe interesse omkring vores service?   

Bedste hilsner
Martin & Mikkel 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 19:43

Det er en super ide, for mange virksomheder ER faktisk klar over at de bruger for mange penge på telefonien.

og hvordan får man opmærksomhed, ja, det er jo det største problem for de fleste af os, og mulighederne er mange, så I skal tænke lidt over hvilken typeirksomhed I vil have.

I kommer jo nok ikke udenom at I skal bruge noget tid og penge på at starte op, men jeg ville nok stRte med at finde ud af hvem der er målgruppen og så tage den derfra, evt med et samarbejde med en brancheorganisation

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:54

Lav et godt og overskueligt salgsmateriale - fokusér på at gøre det simpelt og risikofrit for kunden.
Lav en lang liste over virksomheder, I ønsker som kunde.
Ring dem op og få lov til at maile jeres materiale.
Hav tålmodighed med de 90-99% der siger nej tak uden egentlig at høre, hvad I har at tilbyde.
Følg op på alle, der har fået tilsendt materiale.

Det kræver godt nok, at I holder fri fra skolen for at få tid til at ringe - men det er vejen frem.

Hvis I blot sender jeres materiale med snailmail, går alt for meget tabt.

Venlig hilsen

Hans

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:00

Jeg kender en virksomhed der laver det samme som I beskriver og han har samlet en del kunder gennem network grupper, men det er jo noget der tager tid at skaffe kunder på den måde.

Men ellers er det måske at sætte et firma til at lave canvas salg.

En anden ting er dog at mange teleselskaber tilbyder fri tale og hvis det forsætter sådan så vil et firma som det i snakker om ikke kunne gøre meget indenfor 1-2 år. hvis selskaberne går samme vej som 3 hvor man ikke har mange forskellige pakker mere - altså hvor det eneste der skiller pakkerne er datatrafikken.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:06

bacardil:
En anden ting er dog at mange teleselskaber tilbyder fri tale og hvis det forsætter sådan så vil et firma som det i snakker om ikke kunne gøre meget indenfor 1-2 år. hvis selskaberne går samme vej som 3 hvor man ikke har mange forskellige pakker mere - altså hvor det eneste der skiller pakkerne er datatrafikken.

Undskyld mig, men det tror jeg simpelt hen ikke på.
Jeg tror, at der under alle omstændigheder fortsat vil være hård konkurrence mellem teleselskaberne, og at der til stadighed vil være noget at lave for folk, der gider bruge tid på at holde sig opdateret om de forskellige muligheder.

I 1998 delte jeg kontormiljø med en telemægler. 
Dengang snakkede man om, at han ville blive unødvendig lige om lidt, når teleselskaberne fandt ud af for alvor at lave flatrate på internetforbindelserne, så alle kunne spare det samme i ét hug... det var så i 1998... Smile 

Venlig hilsen

Hans

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:41

Hans Stokholm Kjer:

bacardil:

Undskyld mig, men det tror jeg simpelt hen ikke på.
Jeg tror, at der under alle omstændigheder fortsat vil være hård konkurrence mellem teleselskaberne, og at der til stadighed vil være noget at lave for folk, der gider bruge tid på at holde sig opdateret om de forskellige muligheder.

I 1998 delte jeg kontormiljø med en telemægler. 
Dengang snakkede man om, at han ville blive unødvendig lige om lidt, når teleselskaberne fandt ud af for alvor at lave flatrate på internetforbindelserne, så alle kunne spare det samme i ét hug... det var så i 1998... Smile 

Venlig hilsen

Hans

Du skal ikke undskylde, at du ikke tror på mig :D  Men hvis man vil starte et firma på denne baggrund, så fint med mig :)  men vi kan jo snakke videre om 2 år og se hvem der fik ret, hvis du får ret, så giver jeg frokost ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)