Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal de bruge og hvor skal jeg få det produceret?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er helt ny her på sitet og helt ny mht opstart af virksomhed og iværksætteri

Jeg er igang med at lave mit eget tøjmærke og jeg har lavet logo og ind til videre 9 forskellige designs og er i fuld gang med at finde mine mål.
Jeg kom dog så til at tænke på, at hvis det er en ganske almindelig t-shirt om de så også skal bruge en tegning af bagsiden?
Er det nødvendigt for dem at få fra alle vinkler?

Derudover kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvor det er godt at få det produceret? Jeg startede selv med tanken om Kina, men jeg er dog ikke sikker på at jeg vil have produceret 1000 stk af hver, da jeg gerne ville have det lidt mere eksklusivt. Jeg havde regnet med 30-40 stk pr style.  
Og hvad skal jeg regne med at kaste efter sådan en produktion?

Jeg håber i vil tage jer tid til at svare :-) 

Malue

Fra Brædstrup
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:23

Jeg har hørt at Asien er et meget brugt land indenfor tøj produktion :-)

Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tyrkiet, Indien eller Bangladesh er oplagt, da alt tekstil handel fra Asien er afgiftsbelagt. Det er slags "handelsblokade" som EU har lagt på asien. Søg på nettet og find nogen der kan sætte dig i kontakt med nogen producenter.

Og hvad du skal regne med at bruge? Kommer an på ret mange ting, men i ren produktion så kan du vel lave et overslags-regnestykke. God kvalitet med brodering / tryk koster vel en 20-30 kr. stk når du ikke skal lave mere end 30-40 stk af hver.

Så gange du bare 40 stk med 9 designs og ganger det så med 30. Så omkring 10-15000. Der ud over kan der så komme fragt, moms og skatter osv.

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 07:46

Hej Malue, 

jeg producerer på Madagascar. Fordelene her er lav arbejdsløn, godt håndværk og ingen ekstra afgifter eller moms på import

Dog er 30 til 40 styk pr style ikke muligt. Jeg kan forstå du ikke er interesseret i 1000 styk til at lægge ud med, men for at komme igang og du skal forvente oplæg på 200 pr style, ellers kan det ikke svare sig for fabrikken at sætte en linie op. 

Mht tegninger er det vigtigt at give målsætning samt kvalitetskrav på stoffet. 

Har det interesse og jeg kan kontaktes på mikkel@intnet.mu 

Mvh MIkkel

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:03

Tjek lige manilla / filippinerne, jeg er sikker på at afgifter og priser er virkelig små :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 13:05
Kunne muligvis godt være interesseret i at hjælpe, med både en butik og webshop til salg af tøjet, hvis jeg kan lide det. Men også opstart af hele molevitten. Har en del erfaring med import og produktion fra østen. Hold dig fra Kina med tekstilproduktion. Men kontakt mig endelig med noget mere Info :)

/steffen

Steffen@prezzo.dk
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:34

Hej Malue

Jeg tror at det vil være en stor fordel for dig at tale med en uddannet designer/konstruktør før du begynder at tale med systuer og fabrikker. Prøv fx at tale med www.pajpattern.dk som i øvrigt ofte er aktiv her på Amino.

Når du er klar til det vil jeg gerne sætte dig i forbindelse med et par super gode fabrikker som har gode priser, høj faglig kvalitet, lave produktions minimum m.m.

Mvh Jens

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:52

Tak for Alle jeres svar. 

Men det jeg synes er svært, er at finde frem til noget på google - er der nogen bestemte søgeord man skal bruge for at komme frem til evt. fabrikkens hjemmeside eller en dansk virksomhed der samarbejder med en fabrik?

Og er var nogen der kunne svare på, om de skal bruge mål på bagsiden af en ganske almindelig t-shirt? 

:)

Malue

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 16:55

Hej Malue

Ja, det er svært at finde de rigtigt gode samarbejdspartnere. Jeg har brugt mange år og mange forsøg på at finde frem til de fabrikker som jeg benytter.

Jeg har intet problem med at dele mine super kontakter med dig og andre... som tager opgaven seriøst. Med det mener jeg at du skal vende dine designs med fx en designer eller en konstruktør før jeg vil udlevere kontaktoplysningerne til dig. Det er simpelthen alt for dyrt, både for dig selv og for fabrikken, hvis du skal 'prøve' dig frem til den rigtige løsning.

Det er ikke min mening at fornærme eller nedgøre dig, men det er jo ikke en hemmelighed at du ikke har nogen forudgående erfaring med design og produktion af tøj.

Mvh Jens

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 16:59

http://www.amino.dk/forums/t/217533.aspx

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)