Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop. Søger hjælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer.
Min gode kammerar og jeg sidder og drømmer om at starte egen virksomhed i form af en webshop hvor vi til at starte med ville sælge xbox,ps, wii konsoller, spil og andet udstyr eller sælge hardware til pc.(gaming hardware, udstyr, men også til hr og fru danmark)

Jeg har så en lang række spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde på nettet eller blive enige med os selv om.

It branchen er hård, det vi godt klar over, men hvad synes i? Kan det betale sig for 2 nye iværksættere at starte sådan en virksomhed med succes?
Hvad med markedet omkring konsoller?

Vi vælger selvfølgelig at starte mef dropshipping som alle andre nye iværksættere da vi ikke står med flere millioner som starrkapital.
Hvad gør vi med evt defekte varer der skal reklameres hvis det nu sker? Er det noget dropshipperen tager sig af eller skal vi have en speciel aftale med en virksomhed som elektronik centeret til at afgøre om hardwaren er defekt eller beskadiget under transport eller overclocking?

Omkring momsregistrering så er vi klar over reglerne med de 50.000kr i omsætning men er det indfattet at vi evt. Køber varer for 10.000 men sælger dem med et profit på 20.000, er det så 20.000 ud af de 50.000 eller 30.000?

Omkring dropshipping af hardware, pc spil, xbox, ps og wii er der så nogen bestemte i kan anbefale?

Kender i nogen danske dropshippere eller andre leverandører der sælger spil cd nøgler som er billigere fordi der er ikke skal bruges disk eller cover fordi det er et slags virtuelt produkt?

Håber at nogen har tid eller lyst til at besvare vores mange spørgsmål og vi håber da at få svar på dem alle.

Fortsat god aften.
Morten

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 02:07

Puha, det er noget af en branche at kaste sig ud i.

Hvor lang tid vil dropshipping være for kunde? Kan det betale sig for kunden?

Eksempelvis ville jeg ikke vente længe på at købe en konsol, jeg egentlig kunne køre i Bilka efter på tilbud, så hvad skiller ud?

I står med ansatte ved defekte produkter, da i er sælger. Men se hva i kan få af aftale hos leverandør, det kan blive dyrt i sidste ende.

Cvr er ved omsætning 50.000 løbende 12 måneder. Hvis i sælger for 10K med profit på 20K, giver en omsætning på 30K. Det er omsætning der tæller og ikke profit, hvilket man skal tage højde for, for det giver nogle helt andre beløb og 50K er ikke ret meget. Det er under 5.000 om måneden. Derudover hvis i er cvr, trække moms og drift fra, så gør det med det samme.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 14:19

Tak for svarene Mark :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Thumbs up for at ville starte op i et så konkurrencepræget marked :) det kræver nosser...

Når det så er sagt, så lyder det alligevel som om du har sat dig relativt godt ind i tingene trods alt - og i modsætning til mange andre lignende indlæg Wink

Med hensyn til dropshipping af de produktgrupper du nævner kan jeg anbefale at tage et kig på nogle af følgende grossister:

- DCS.DK (Ikke de billigste, men billig levering og mulighed for særaftale)

- EET Europarts (Samme som ovenstående, dog skal du godkendes af de individuelle mærker)

- Despec.dk (Mest computerudstyr - kender ikke så meget til deres system, men de tilbyder også dropshipping)

- Also Actebis (Samme procedure som ovenstående grossister)

- Entertainment Trading (Står bag Coolshop og lidt ala samme som de andre)

Ved der er et par stykker mere, men dem husker jeg ikke lige p.t., men prøv at undersøge nogle af deres sider til en start...

Ønsker jer al mulig held og lykke med projektet

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:57

Et spændende men meget konkurrencepræget marked. Jeg har siddet som marketingchef og produktchef i IT-branchen for år tilbage, der er hård kamp om kunderne - til gengæld er der også ekstremt mange kunder.

Et par andre distributører du måske også skal se på er Techdata og Ingram Micro.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 01:50

Hej Allan Cool

Tusind tak for opbakningen Yes

Vi tror på at der er en plads til os på markedet, så vi håber da helt sikkert på at det nok skal blive til noget Big Smile

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 01:51

Ja du har ret, mange kunder men også mange konkurrenter.

Men tænkt på hvis vi kan skaffe bare 10-20% af kunderne? Det bliver et super grundlag! Cool

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 01:50

10-20% markedsandel i et stærkt konkurrence præget markedet med mange forretninger, må betyde at I forventet at blive en af landets største/førende webshop ?!?

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 01:54

Vi vælger måske at gå i en lidt anden retning. Det måske for urealistisk at kunne slå de store :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)