Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frontend USB udlæsning til Backend rapport

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg har en lille enhed der logger nogle tal hos en kunde. Denne enhed kan kun udlæses via USB og igennem leverandørens software.

Efter udlæsning generere softwaren et CSV/XLS fil som jeg skal bruge til en rapport til kunden.

Mit tekniske spørgsmål:

Er det muligt at:

1. Forbinde en logger-enhed til en PC i eks. Spanien...

2. Åbne min webside og finde/udlæse enheden (forudsat at jeg selvfølgelig har licenseret denne type udlæsning med min leverandør)

3. Generer en rapport direkte til kundens registreret email i PDF format med de informationer som logger-enheden har indsamlet...

Håber der er et teknisk geni derude, som kan svare på dette. Gerne i hvilket omfang det kommer til at koste, samt hvor jeg kan finde kompetencerne.

Godt nytår til alle

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:12

Hej Jens.

Løsningen afhænger til dels af producentens software. Alternativt kan man forudsætte at data lagres automatisk på bestemte tidspunkter i en fil på et bestemt i filstrukturen. Derefter skal der installeres noget software på PC'en i Spanien, som enten sender data til din server eller giver adgang til en forbindelse. Afhængigt af hvor snedigt det skal være, skal du lave en bedre kravspecifikation.

Hvis du vil gøre det så billigt som muligt på kort sigt, er mit bedste bud, at finde en forretningspartner, der kan håndtere det tekniske.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 19:30

Hej Grzegorz.

Tak for dit hurtige svar.

Helt konkret handler min udfordring om hvorvidt man kan udlæse data fra en USB-enhed - gennem internettet - og returnerer en rapport ud fra de udlæste data.

Det vigtigste er at læse og skrive til enheden gennem en protokol på websitet. Resten er lige til.

Hvad angår selve softwaren som man tilkøber for at udlæse USB-enhederne, vil jeg tage kontakt til leverandøren af dette for at kunne få adgang. (deres forretningsmodel for hardware/software salg kontra min forretningsmodel for samme, mod licensering.)

Kort fortalt: Kan man skabe en læse/skrive forbindelse mellem USB - PC - INTERNET SERVER? 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:10

Hej Jens.

Så snart data bliver tilgængelige for filsystemet på PC'en, så kan det sagtens tilgås via et stykke online software.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 20:54

Hej Jens,

I praksis har internet browseren IKKE direkte adgang til filsystemet (og gudskelov for det). Så enten skal du ud i en Java applet (a la NemID) løsning eller alternativt få udviklet en applikation (man så kan downloade fra din side og evt. når denne først er downloadet automatisk starter, når man går ind på din side mv.).

Vi kommer gerne med et løsningsforslag og konkret bud - men du bør nok oprette indlægget i Amino Freelance.

Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 17:22

Tak for et svar mere. :)

Jeg får dog røde knopper af java applet, så undersøgte sagen nærmere, og fandt ud af (måske) at googles Chrome browser understøtter USB API, så en chrome-app kan fungerer som USB driver - lige det jeg søger. :)

Er der nogen der har erfaring med dette?

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 17:45

Hej Jens,

Har ikke lige kendskab til, at den mulighed skulle være åben - men det kan muligvis være at du forveksler det med USB adgang via Google Chrome OS (altså deres operativ system og ikke Google Chrome browseren).

Hvis browsere kunne få adgang til filsystem (herunder eksterne enheder), ville det have store sikkerhedsmæssige konsekvenser.  Desuden ville du så også være relativt hårdt bundet på lige netop Chrome browseren (hvilket jo ikke nødendigvis behøves at være en dårlig ting).

Jeg vil mene, at du bør gå efter en løsning (som tidl. nævnt), hvor brugeren første gang downloader en applikation (og installerer den), websiden detekerer automatisk, hvis applikatonen allerede er installeret og udfører ellers det den nu skulle udføre. 

En alternativ løsning, er udvikling af en ActiveX kontrol der ligger på siden (men det er noget "værre bøv").

PS: Jeg er bestemt heller ikke Java-fan ... det var bare en af de umiddelbare muligheder! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)