Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør jeg have .dk med i mit logo?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg arbejder på min første webshop og skal i den sammenhæng have udarbejdet logo. Shoppen henvender sig kun til det danskemarked.

Bør jeg have .dk med i mit logo eller hvad er jeres tanker omkring dette?
Mit umiddelbare indtryk er at med .dk kan navnet godt blive for langt og virke lidt "discount" agtigt. Men jeg kan også se nogle fordele i markedføringen ved at have .dk med i logoet.

Hvad er jeres tanker omkring denne problematik og hvad taler for og imod? 

Glæder mig til at høre jeres indspark!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 06:52

Med .dk i logoet bliver navnet da kun 2½ karakter længere? Arj pjat...

Tror ikke der er en gylden regel, der siger om .dk er godt eller skidt. Med mindre dit kundesegment er virkelig analfabeter hvad angår teknologi og internet, så vil de fleste hurtigt kunne gætte hvordan de finder din online identitet uden direkte at blive peget derhen med et ".dk"

".dk" i logoet viser, efter min ydmyge mening, at din virksomhed ikke alene er online, men at virksomhedens hovedaktivitet foregår online. Hvis ikke det er tilfældet, så ville jeg ikke benytte ".dk" i dit logo.

Med mindre det rent grafisk giver mening. For næste aspekt er jo grafikken. ".dk" gør jo ikke noget grimt pr. definition. Det handler om at benytte sig af at man har denne korte sætning, der har sin helt egen konnotation.

Blot et hurtigt indspark herfra

/Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 07:15

Tusind tak for dit indspark Pbtryk.dk

Da det er en webshop kan man hurtigt sige alt aktivitet i konceptet foregår online. Jeg har hoveddomænet altså virksomhedsnavn.dk - så dette ser jeg også som en kæmpefordel i forhold til om det er et must at have .dk med i logoet.

Glæder mig til at høre endnu flere indspark der måske kan gøre mig en smule klogere :)

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 08:46

Jeg mener heller ikke at du skal have .dk med i logoet.

Hvis alt du skriver, i reklamer, flyers osv. er på dansk, så vil folk også automatisk tro at det er et .dk domæne de skal finde.

Det vil også bremse dig lidt, hvis du i fremtiden vil udvide til at have andre lande med, da du så skal lave logo om.

Når det er sagt så mener jeg heller ikke at det absolut skal undgås at bruge .dk i logoet. Hvis det passer i designet så passer det i designet, men jeg ville som udgangspunkt ikke bruge det.

Held og lykke med shoppen

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 09:25

Jeg tror det fleste som ikke er special gode til computer, går ind på google og søger på dit navn, uden .dk så skal du bare have SEO og så tror jeg folk også finder dig sådan :-)

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 10:14

Hvad er ejes generelle opfattelse af andre webshops gør? Hvis de altså kun holder til i Danmark?

Er der flest webshops som har med eller uden .dk i deres logo? Hvorfor tror I de vælger netop med eller uden?

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 16:06

Ikke flere med indspark til emnet her på en søndag?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 22:19

Hej Jonas

Som jeg ser på det giver det god mening i forhold til at det er en Webshop.

Derudover giver det god mening når målgruppe segmentet er Danmark.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)