Hej, jeg arbejder på min første webshop og skal i den sammenhæng have udarbejdet logo. Shoppen henvender sig kun til det danskemarked. Bør jeg have .dk med i mit logo eller hvad er jeres tanker omkring dette? Hvad er jeres tanker omkring denne problematik og hvad taler for og imod? Glæder mig til at høre jeres indspark! |
Med .dk i logoet bliver navnet da kun 2½ karakter længere? Arj pjat...
Tror ikke der er en gylden regel, der siger om .dk er godt eller skidt. Med mindre dit kundesegment er virkelig analfabeter hvad angår teknologi og internet, så vil de fleste hurtigt kunne gætte hvordan de finder din online identitet uden direkte at blive peget derhen med et ".dk"
".dk" i logoet viser, efter min ydmyge mening, at din virksomhed ikke alene er online, men at virksomhedens hovedaktivitet foregår online. Hvis ikke det er tilfældet, så ville jeg ikke benytte ".dk" i dit logo.
Med mindre det rent grafisk giver mening. For næste aspekt er jo grafikken. ".dk" gør jo ikke noget grimt pr. definition. Det handler om at benytte sig af at man har denne korte sætning, der har sin helt egen konnotation.
Blot et hurtigt indspark herfra
/Peter