Jeg sidder og vil oprette en faktura til en kunde og får så følgende af vide: "Bilaget skal ligge indenfor et regnskabsår. Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår.".
Jeg går så ind og vil oprette et regnskabsår og skal nu udfylde "Fra", "Til", "Moms afregnes (kvatal)" og "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår"
Hvad gør jeg her? - i Fra skriver jeg vel 01/01/2014, men hvad i til? - er det så bare 31. dec 2014?
Og i "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår", skal jeg lade den stå på 0 eller skal jeg sætte den til f.eks. 8 hvis min seneste udsendte faktura havde nummeret 7?
ja som personlig virksomhed regnskabsår generelt 1.1 til 31/12 og næste bilage - lad en stå til 0 så får du nye numre for året, men du kan også vælge 8 hvis du synes det er finere - du skal bare ha rækkefølge under året og kan vælge start nummer helt som det passer dig :)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
det skulle ske automatisk og jeg vil ikke ane hvad du bedst gør for hvis systemet selv overfører -når det kan det, hvad sker der så med de tal du har overført
Jeg ville vente til Dinero løser denne ret klare fejl om kort tid, og så bare oprette nyt 2014 og bogføre i det, med mindre Dinero giver en bedre anvisning. Det kan jo blive tosset, hvis du overfører balancen manuelt og systemet så også gør det.
Det er ret vanskeligt at forstå, at man ikke har forudset dette problem, men der er som jeg ser det mange gode mennesker på, og de løser den
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja det ville jeg nok gøre men igen - dinero har nu haft 4 dage til at sige hvordan man overfører fra 2013 til 14 - så jeg ville vente en dag mere, men skal den faktura af sted, så ville jeg lave nyt år 2014 og ny faktura - og så må det løses siden . du bliver ikke skudt, så længe du har overblik selv og det virker du til at ha
vh