Hvis du vil lære at programmere så kunne http://www.codecademy.com/ faktisk være en fin måde at komme i gang på. Man lærer lidt om de basale principper og tager det hele i små steps :)
Der vil jeg lige gi min stemme med på den her. Jeg er selv igang med at vil lære at lave en hjemmeside fra bunden. Og jeg har virkelig lært meget fra codeacademy.com, men de mangler også nogle små ting her og der fx. line break har jeg ikke set noget til. Men thenewboston på youtube er også rimelig god
tak for alle de fine svar men jeg tror at jeg ikke har været helt præcis mht. mit spørgsmål:
jeg er med på grundlæggende kodning og er bevidst om at jeg mangler en hel del mere da jeg kun kender html og css. men spørgsmålet gik ud på hvordan jeg får disse koder til at blive til en hjemmeside. og det gør man vist ved hjælp af en ftp klient som f.eks. filezilla og coda 2, ik? det var dog lidt en overraskelse at finde ud at w3schools ikke var som jeg troede da det er her jeg lærte min html og css.
Carsten Jacobsen:
Du kan godt bruge Coda 2, men bemærk at du retter i filerne på serveren, som du har gjort med din WordPress side. Det betyder at du ikke har en sikkerhedskopi hvis du laver ged i det, eller kommer til at slette noget. Det er ikke en sikker måde at udvikle på.
da jeg brugte wordpress lavede jeg et child theme. kan man bare ikke gøre det samme her? hvis ikke har du så et konkret forslag til hvordan man kan udvikle sikkert på?
Carsten Jacobsen:
Den bedste metode er nu at finde ud af at bruge FileZilla.
kan coda 2 så ikke bruges? jeg kan rigtig godt lide coda 2 og synes det er til at finde rundt i. er filezilla bedre end coda 2?
B. Hvarregaard:
Her synes jeg du skal installere PHP på din maskine og så komme i gang med at lave noget.
Hvis du ikke har brug for at lære at lave en hjemmeside, men blot har en idé eller en virksomhed, så vil jeg foreslå dig at udlicitere opgaven til en der har forstand på det. Det tager ekstremt meget tid for en nybegynder at lave en hjemmeside, og hvis dine spidskompetencer er et andet sted så bruger du tiden forkert. Det er meget sjældent at en nybegynder får lavet en "prima" hjemmeside.
Det er blot min erfaring - har netop været hele turen igennem selv. Jeg benyttede Wordpress i øvrigt.