Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.htaccess hjæææææælp..!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Webunik.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Ja nu skulle det prøves, håber virkelig at her sidder én eller flere langt klogere hoveder end mig:-)

Jeg har en kunde som har en dansk og en engelsk udgave af deres hjemmeside.
De har både .dk domæne og .com domæne som ligger på samme webhotel og én og samme FTP adgang.

Jeg gad godt lave en fil som gør følgende:

www.hjemmeside.dk = dansk udgave (dansk index.html)

www.hjemmeside.com = engelsk udgave (engelsk index.html)

-og jeg tænker at der nok sidder en flok rødder og smågriner lidt over denne simple fil, men jeg har prøvet og prøvet, og kan f...... ikke få en .htaccess til at fungere!!!! :-(

Someone please help!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Lasse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 20:31

Jeg er ikke helt med på hvad det er du vil? Vil du lave et rewrite hvis man går ind på .com til f.eks. index-com.html, et redirect, holde alt på ét domæne eller noget helt tredje?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:05

Det du skal er helt enkelt at lade løsningen klare hvad der vises på de enkelte domæner... altså have et såkaldt sproglag... det er ikke noget du skal klare med htaccess. hvis fx den danske udgave ligger i en mappe og den engelske udgave i en anden, skal hvert domæne rent faktisk bare pege på den rette mappe. 

ligger DK i roden og engelsk i en mappe, er det så bare den engelske der skal peges på mappen.

Du fortæller ikke hvilket system du bruger til hjemmesiderne? bruger du fx Wordpress, kan det være en ide at bruge et plugin som WPML http://wpml.org/ da det netop tager hånd om dette.

er det helt flade filer, skal du sørge for at begge ligger i mapper, sådan at du i roden nemmere kan fortælle hvad der ska pege hvor... men jeg må dog sige at det ikke er the way to go, da det er noget bedre at pege domænerne de rette steder hen.

Giv mig et skriv så jeg kan se den hjemmeside du snakker om, og se problematikken med egne øjne, da der kan være ting du skal tage højde for, og der kan være ting du måske har glemt at fortælle :)

Jeg skulle nok kunne klare at fortælle dig hvad du skal gøre. alternativt kan du søge inspiration på min bloghttp://kim-tetzlaff.dk/redirect-guiden-php-vhost-htaccess.html

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Webunik.dk Skrevet kl. 09:28

Sitet er opbygget i ren HTML og alle filerne ligger i roden, og ikke inddelt i mapper.
Filerne er døbt så man kan kende forskel.

I dag fungerer sitet sådan at man manuelt klikker på det sprog man vil have sitet vist i og det er uanset om man går på deres .dk eller .com domæne. Det samme vises.
Men spørgsmålet er om man kan få det til at fungere således at:

www.hjemmeside.dk peger på den danske index fil

www.hjemmeside.com peger på den engelske index fil

Det fungerer sådan at er du først på den engelske index, linkes der udelukkende til de engelske filer, og det samme med den danske index.
Det er KUN nogle flag på sitet som bestemmer om du havner på den danske eller engelske version.

Sitet det handler om:

www.dangrid.dk

www.dangrid.com

PS. Hvis bare domænerne havde haft hver sin FTP, så havde det jo været meget let :-)

/Lasse

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:48

Webunik.dk:
Sitet er opbygget i ren HTML og alle filerne ligger i roden, og ikke inddelt i mapper.
Filerne er døbt så man kan kende forskel.
Oki.

Ud fra det jeg kan se på de forskellige sites, s¨er der ikke rigtig nogen regler at forholde sig til, sådan at man sikre mod DC overall. Problemet er måden der bliver navngivet ved filerne, hvilket resulterer i at du bliver nød til at lave specifikke rewrites for hver enkelt side. nogen skal redirecte, andre skal bare se på en anden fil i stedet for.

Dog skal du være yderst opmærksom på at det er en dårlig løsning, få i stedet dandomain til at pege domænerne på bestemte mapper på samme webhotel, og lig så filerne ned i mapper, sådan at dansk ligger i fx mappen "dangrid.dk", og engelsk ligger i mappen "dangrid.com". og så bed dandomain om at pege domænerne på disse mapper. 

Det eneste du så skal huske er at index filen på den engelske, også skal hedde index.html. Det er en lagt bedre løsning, da det både belaster langt mindre, men samtidig sker det også før webhotellet bliver læst.

Og samtidig skal du også være opmærksom på at hjemmesiden køre på en dandomain ISS server, hvilket betyder at det ikke er sikkert du kan benytte dig af htaccess, da det er for apache og ikke ISS (selvom der er muligheder for at bruge htaccess på nogle installationer).

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)