Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero afslut årsregnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg startede enkeltmandsvirksomhed 1. december 2013. Denne virksomhed skal levere freelance-ydelser til de kunder der nu kan bruge min hjælp (ved siden af mit almindelige faste arbejde).

Jeg har sidst i december sendt en kunde en faktura for udført arbejde, men den er endnu ikke betalt. Da det er den eneste faktura jeg har sendt i regnskabsåret 2013 (1/1-31/12), hvor skal denne faktura så regnes ind? 2013 eller 2014?

Og hvordan afslutter jeg rent teknisk regnskabsåret i Dinero - jeg skal nu til at sende en anden faktura for arbejde udført i 2014, men det kan jeg ikke fordi 2013 ikke er afsluttet. Jeg kan godt oprette regnskabsåret 2014, men 2013 er stadig aktivt.

Synes det føles lidt fjollet at hive fat i en bogholder/revisor for at afslutte et regnskabsår hvor der ikke er sket noget :)

Jeg har i øvrigt set at det er i Dineros roadmap at lave årsregnskab, men tænker at man da må kunne gøre noget alligevel.

Jeg går ud fra jeg overser noget, så jeg håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38

en faktura skal med i regnskabet ud fra arbejdets udførelse og dermed som du beskriver det klart i 2013 se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html  Du kører den færdig i 2013 og kan så se dit resultat men tydeligvis ikke afslutte året - men det kommer jo.

Dinero har ikke funktionen afslut regnskab færdig men den siges at være på trapperne - du må derfor bare state 2014 op og fakturere det nye i 2014 regnskabet, men punktet må vist ha ganske høj prioritet hos Dinero i disse dag - for lige nu ser det ikke så fint ud med at starte det nye regnskabsår i mine tests - hvor overblik kører videre med 13 tal osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:28

Hej John

Tak for dit svar :) 

Så må jeg jo bare vente tålmodigt. -det lykkedes mig i øvrigt nu at finde ud af hvordan man skifter regnskabsår i toppen ved menuen. Synes måske godt det kunne være gjort nemmere/mere logisk at finde.. 

Så nu kan jeg spytte fakturaer ud igen ;) 

Bo

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)