Det er jo alt sammen rigtigt, men ville det ikke være fint at spørge til kundens forventninger til resultatet, da man ellers let kan komme til at sælge en vare, som kunden ikke har fuldt udbytte af? Måske har det begrænset effekt at få nogle gode links, hvis der er en masse problemer på hjemmesiden, som skal løses. Det er da fagmandens opgave at oplyse om, at der kan være problemer, der forhindrer kunden i at få det forventede udbytte. Desuden er det en fin mulighed for mersalg. :) |
Louise Lamberth - Tekstfokus:Det er jo alt sammen rigtigt, men ville det ikke være fint at spørge til kundens forventninger til resultatet,
Jo, det er indlysende.
Jeg plejer gerne at gå i dialog med kunden om både mål og midler.
Men hvis kunden kommer og haler en bestemt vare ned fra hylden og løber direkte hen til kasseapparatet - så slår jeg den ind og siger "Fortsat god dag".
(Nej - jeg kunne ikke drømme om at sige "Fortsat god dag" - men resten holder.)
Hans