Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et spørgsmål til seo firmaerne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO folk
Jeg har et lidt generalt spørgsmål til jer som laver Seo for andre.

Hvis i laver en aftale med en kunde ( en webshop ) om at lave links og pr i en periode på en lad os sige 5 mdr. Er det så ikke normalt at i beder om adgang til google webmaster tool og google analytic kontorenr til den side som i skal arbejde med ?

Opgaven er synlighed. dvs at komme i pressen , artikler og links fra gode blogs/online magasiner.
For at gøre kunderne/ læserne opmærksom på at denne webshop findes.

Der er ikke aftalt søgeords analyse eller at der skal linkes med bestemte søgeord.
Det skal bare være links og artikler på gode og rigtige blogs med læsere.

Ville det ikke hjælpe jer med adgang til GWT og GA ?

på forhånd tak
Mvh
Anders

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 15:07

Ps: jeg spørger fordi dem jeg har hyret ikke har bedt om adgang til GWT og GA. jeg har spurgt dem om ikke de vil have adgang og om ikke det vil hjælpe dem lidt med at få Et overblik over shoppen. Men de har ikke reageret på det

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:55

Hej Anders

Det kommer meget an på opgavens art. Adgang til GWT og GA er ikke nødvendigt ved alle opgaver, og hvis I har en færdig defineret opgave om at komme i bestemte medier og presse, så tror jeg heller ikke jeg vil bede om adgang eller benytte de redskaber.

Du kan jo altid selv bruge GWT og GA til at analysere trafikken...

Mvh

Laust

Partner - KH-Online.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 16:04

Hej Laust

Ok tak for det. Troede bare at det var meget nyttigt at have og se lidt ind/ned i motorrummet :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:24

Det afhænger meget af, hvilke succes kriterier, der er opsat for aftalen.

Umiddelbart er der jo ingen grund til at tracke på søgeord eller trafik, da du hverken har bedt om forbedringer af søgeresultater eller mere trafik.

Jeg ville under mig utroligt meget over en efterspørgsel af den type og straks kaste mig over dig, så du blev introduceret til begrebet Return on investment.

Med andre ord, du ville overhovedet ikke få lov til at placerer en ordre sådan hos os.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:20

Jonas Jørgensen:

Det afhænger meget af, hvilke succes kriterier, der er opsat for aftalen.

Umiddelbart er der jo ingen grund til at tracke på søgeord eller trafik, da du hverken har bedt om forbedringer af søgeresultater eller mere trafik.

Jeg ville under mig utroligt meget over en efterspørgsel af den type og straks kaste mig over dig, så du blev introduceret til begrebet Return on investment.

Med andre ord, du ville overhovedet ikke få lov til at placerer en ordre sådan hos os.

hej

altsaa det der er meningen er at faa omtale rundt omkring, fra gode og straerke medier. Derved skulle jeg gerne faa flere besog og mulige kunder. Og ved at faa links fra gode og staerke medier skulle det gerne styrke min shops placeringer generalt.

Det var ihvertfald ideen med det.

Hvad er det som undre dig ?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders S:
Opgaven er synlighed. dvs at komme i pressen , artikler og links fra gode blogs/online magasiner.

Med denne opgavebeskrivelse ville jeg ikke have behov for at dykke ned i analyserne.
Jeg ville selvfølgelig være glad for at vide, hvordan I vurderer værdien af mit arbejde, men det ville være spild af min tid at kigge i jeres statistiske data blot for at placerer jer i pressen og på bestemte udvalgte hjemmesider.
Og når målet er brugernes kendskab og ikke deres reaktion, ville det ligeledes være bedøvende ligegyldigt at kende til jeres klikmæssige resultater.

Hvis jeg skulle bruge analyserne til at dokumentere mit arbejde, ville det også være nødvendigt, at jeg vidste, hvilket tiltag I OGSÅ tager sideløbende med mit arbejde.

Så i kan ikke forhåndsvurdere arbejdets kvalitet ud fra, om leverandøren spørger til disse ting eller ej.

I en tilbudsfase ville jeg muligvis endda være påpasselig med at spørge til dette. Jeg kan jo ikke vide, hvordan min kunde i forvejen tolker sin statistik, og det er ikke en del af min opgave at lære ham det. Det vil sige, at jeg risikerer at ende med at skulle yde support på en sidegren af opgaven uden at få betaling for dette - det ville jeg ikke byde hverken mig selv eller kunden.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 22:03

Anders S:

Hvis opgaven er det, kan de vel sagtens klare det uden. For ja, det er jo ikke deres job at lave analysearbejde udover, hvis det ikke er det, som de er betalt for.

Gode blogs og seriøste online magasiner interesserer sig alligevel ikke for tekster, som virker som om, at de er skrevet til søgemaskinerne frem for til læsere. Så det behøver absolut ikke at være deres fokus med den opgavebeskrivelse.

I stedet giver de dig vel en oversigt over, hvordan det ser ud med deres arbejde, som du har hyret dem til. Du skal først være bekymret, hvis det ikke sker. Det behøver dog ikke betyde, at de ikke har gjort deres arbejde ordentligt, at de ikke giver dig statistik på det. Men mit gæt er, at du får det af dem, da de også kan vise dig, at det hele går efter planen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Anders S:
omtale rundt omkring, fra gode og straerke medier. Derved skulle jeg gerne faa flere besog og mulige kunder.

Er omtale = flere kunder da ?

Hvordan måler du på det antal nye kunder, du modtager fra den omtale de laver ?

Hvordan er "gode og stærke medier" defineret ? Er det firmaets egne hjemmelavede splogs eller EkstraBladet, eller måske niche og emne relaterede sider.

Jeg forstår såmænd godt hvad det er du gerne vil opnå, men hvis der ikke er opsat nogen form for mål for opgaven (der er direkte målbare og operationelle) vil din viden om resultatet være baseret pba formodninger og gætteri.

Såfremt "styrke min shops placeringer generelt" er et delmål for opgaven, hvilket jeg læser det som nu (lod ikke mærke til formuleringen før) Ja, så må vi antage at det er nødvendigt, at tracke placeringsforbedringerne. Det gøres ikke nødvendigvis via GWT. Her benyttes typisk anden software.

Det er med andre ord meget generelle formuleringer, der anvendes i opgavebeskrivelsen, der giver problemer med at tracke performance og afkast.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 12:20

tak igen for jeres indput.

Nu ved jeg ihvertfald at i ikke nødvendigvis vil have adgang til gtw og ga.

go weekend til jer :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)