Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firmakonto og RKI ?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at bankerne kun er forpligtet til at oprette en konto til personer ikke til erhverv. Så der er kun at blive ved med at prøve. Det fristende kunne være at oprette en privat konti og bruge den. Men da du og et IVS er to forskellige subjekter giver det problemer i modsætning til hvis det er dig og et enkeltmandsfirma, hvor det det samme objekt.

Det er lidt op ad bakke of man skulle have regler, der som minimum giver alle mulighed for at oprette en indlånskonto.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man ikke bare bede en eller anden som ikke er i rki, til at oprette ivs selskabet og erhvervskontoen pg derefter købe ivs selskabet af personen?

konto er jo ivs selskabets og ikke den anden persones konto

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den store forskel ligger jo i, at alle private har ret til en Nemkonto med mindre de nærmest har været voldelige overfor banken. Det er jo ikke det samme som at en bank skal stille en konto til rådighed for alle selskaber - hvis ikke de tror på de vil få succes, og de ikke har nogen at holde ansvarlige, ud over et selskab med en kapital på 1 kr.

Enten vil bankerne kræve personlig sikkerhed som vil svare til personlig virksomhed, eller man vil få nej - eller de tror så lidt på en som person, at man får nej under alle omstændigheder

Det kommer til at være et tilbagevendende problem når IVS er beregnet til folk med 1 kr på lommen, og det kommer til at være et problem også i forhold til kreditorer og NETS/dankort løsninger. Rigtigt mange uden sikkerhed men med ønske om IVS vil opleve problem med at få en erhvervskonto, og det bør de undersøge inden de overhovedet stifter , for kan man ikke få en bank med på en konto, der hedder IVS XXXX UNDERSTIFTELSE til sin ene krone, så kan man slet ikke stifte, for så vil jeg mene man slet ikke kan underskrive stiftelses med egen-erklæring og så er det omsomst uden erhverskonto at prøve at stifte IVS

Jeg har beskrevet det flere gange i min blog. IVS vil ofte komme til at gi samme personlig risiko som personlig virksomhed - grundet krav fra banker og leverandører, OG mange vil slet ikke kunne få erhverskonto - slet ikke med RKI baggrund eller uden sikkerhed, så det kan sagtens være op ad bakke at stifte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Carl:

Kunne man ikke bare bede en eller anden som ikke er i rki, til at oprette ivs selskabet og erhvervskontoen pg derefter købe ivs selskabet af personen?

konto er jo ivs selskabets og ikke den anden persones konto

jo hvis man kunne finde en idiot der var ligeglad med hvordan hans/hendes eget omdømme endte - Jeg synes ofte DU har sådanne forslag og jeg er slet ikke vild med kreativ tænkning på hvorledes man lettest kan omgås ting som kan koste andre ærlige mennesker penge - så dårligt forslag (og du har vel selv prøvet hvad konkurs er for noget skidt rent ud sagt)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rolig nu.

banken har vel ikke krav på at vide hvem som ejer et firma. Det kunne være hans mor, far, bror, søster etc. Som oprettede selskabet.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Carl:

Kunne man ikke bare bede en eller anden som ikke er i rki, til at oprette ivs selskabet og erhvervskontoen pg derefter købe ivs selskabet af personen?

konto er jo ivs selskabets og ikke den anden persones konto

jo hvis man kunne finde en idiot der var ligeglad med hvordan hans/hendes eget omdømme endte - Jeg synes ofte DU har sådanne forslag og jeg er slet ikke vild med kreativ tænkning på hvorledes man lettest kan omgås ting som kan koste andre ærlige mennesker penge - så dårligt forslag (og du har vel selv prøvet hvad konkurs er for noget skidt rent ud sagt)

rolig nu!

Hvis man er i RKI og derfor har noget uafklaret gæld, så er man jo ikke på sikker grund fordi man har et selskab. Kreditorerne kan vel også gøre udlæg i anparterne og dermed selskabet.
Jeg er med på at trådet gå på oprettelse af en erhvervskonto, men dette skal vel ikke ske for en hver pris.

En lille opfordring til sidst. Lad nu være med at hænge hindanden ud på Amino. Jeg har selv været udsat for dette, hvilket efter min menig var uberettiget, så i dag optræder jeg næsten anonymt på Amino. 

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SWcotspain:
Hvis man er i RKI og derfor har noget uafklaret gæld, så er man jo ikke på sikker grund fordi man har et selskab. Kreditorerne kan vel også gøre udlæg i anparterne og dermed selskabet.
ja fedt nok - de kan kræve den 1 krone der er stiftet for i grunden for mange IVS som udgangspunkt

Jeg vil klart fastholde, at tanker om at stifte via stråmænd  er noget af det, som vil være med til at smadre tanken om IVS yderligere.

Og så kan kreditorene gøre udlæg i  1 krone hos ejeren som anpartskapital for det er jo alt de kan gøre udlæg i??

Hvor langt skal vi synke i teorier og smadre IVS tanken yderligere. Det er ikke for at hænge nogen ud - for desværre kan teorien givet føres ud i livet. Carl har været åben om sin egen situation ofte -  og vi må kunne tale åbent her, hvis noget er oplagt brug af stråmænd  - eller forslag om samme -

Dette forslag om at en med solid økonomi stifter IVS -skaffer bank og leverandører, og så sælger til en der ingen penge har og er i RKI - som stråmand uden egentlig handel og profit i det, er brænde til bålet mod IVS stiftelser. Jeg tror mange løber skrigende bort fra at handle med dem uden garanti allerede, og det øges hvis de læser sådanne forslag om stråmænd. Hvis ikke vi her protesterer mod det, er vi tøsedrenge mener jeg. NEJ til enhver form for ståmands stiftelse.

Vil man hjælpe familie eller venner igang - når de står i RKI , så gør man det vil at give dem økonomisk støtte eller garanti, ikke ved at stifte selskab og overdrage det til dem så bank og leverandører ikke opdager det. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
banken har vel ikke krav på at vide hvem som ejer et firma. Det kunne være hans mor, far, bror, søster etc. Som oprettede selskabet.
dels kan banken vel ha krav på det i høj grad - det ligger vel lidt i kravene til hvidvaskning - dels er dit forslag i mine øjne ren stråmandsstiftelse og gift for IVS som ved gud ikke behøver mere gift - Jeg ved ikke rigtigt- mener du i alvor, at man skal stifte selskaber for nogen man kan være i tvivl om har pengene til at drive dem, bare for at omgås evt krav fra kreditorer. Du må ikke ret ofte ha prøvet at være tabende kreditor, og stråmænd og den type der minder om, giver mig UF i maven, men der er sikkert mange iværksættere der finder dem beretigede som du virker til at gøre. 

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Dette forslag om at en med solid økonomi stifter IVS -skaffer bank og leverandører, og så sælger til en der ingen penge har og er i RKI - som stråmand uden egentlig handel og profit i det, er brænde til bålet mod IVS stiftelser. Jeg tror mange løber skrigende bort fra at handle med dem uden garanti allerede, og det øges hvis de læser sådanne forslag om stråmænd. Hvis ikke vi her protesterer mod det, er vi tøsedrenge mener jeg. NEJ til enhver form for ståmands stiftelse.

Jeg går heller ikke ind for stråmands handler. Min pointe var bare, at trådstarter jo ikke er sikret mod kreditorerne efter at have tilbagekøbt selskabet. Måske vedbliver anpartskapitalen ikke 1 kr.

Problematikken omkring stråmænd er vel ikke noget nyt og sker garanteret dagligt. Derfor har det intet specifik med IVS at gøre.

Mht. Carl så har jeg ikke umiddelbart kunne finde andre indlæg, hvor han opfordre til stråmandshandler eller andre lysskye aktioner i stor stil.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler ikke om hvad kapitalen bliver, men at man kan afsøge mulighed for at stifte et 1 kr. selskab ved at få nogen til at gøre det for sig, fordi man enten ikke kan få en bankkonto (RIK eller andet) eller har momsgæld eller andet. Selv tanken er grim .- og nej jeg har heller ikke set Carl anbefale lyssky aktioner (før) men jo mange tråde hvor han  forklarer om problemer med netop gæld og stiftelser af virksomhed - så det har ikke været nogen hemmelighed overhovedet. Uanset hvad - Jeg er imod enhver form for stråmandsstifttelse - og i IVS er det absolut det sidste det behøver, at det bliver formen hvor der dels ikke er personlig sikkerhed, og så måske tilmed stiftelser af nogen venner der så sælger for nada til en god ven der har gæld der batter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)