Jeg vil gerne vide hvad loven/reglerne er for at købe et slettet domæne, hvis det slettede domæne er et domæne som hedder et fornavn og efternavnet på en person, det er ikke et specielt navn overhovedet.
det kunne være brian.jensen.dk eller noget så almindeligt som det.
Kan den tidligere ejer kommer og sig det ikke er i orden at man køber det slettede domæne og viderstilles det til en anden side fordi det har en del trafik, eller skal man ikke gå op i den slags ?
Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide
Så længe navnet ikke er i strid med en eller anden "trademark*" lov, så ville jeg ikke tøve det mindste. Hvis domænet har noget værdi for dig, så køb det da hurtigst muligt :-)
Jeg ville dog ikke købe domænet: billigebiler.dk og viderestille det til danskslik.dk. Jeg ville kun gøre det, hvis det have relevans for din nuværende hjemmeside.
*Kan ikke på stående fod huske, hvad den hedder, men køb ikke domæner med et brand navn alla: Appletilbehør.dk
Hvad skal man svarer hvis man bliver kontaktet at den tidligere ejer af et domæne, der hedder dennes fornavn, og dennes efternavn, og brokker sig over man laver en viderstilling fra domænet. og dennes navn er meget almindeligt og ikke et varer mærke eller andet i den retning.
Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide
Hvad skal man svarer hvis man bliver kontaktet at den tidligere ejer af et domæne, der hedder dennes fornavn, og dennes efternavn, og brokker sig over man laver en viderstilling fra domænet. og dennes navn er meget almindeligt og ikke et varer mærke eller andet i den retning.
Vi har et par gange fået henvendelser om domains vi har købt hvor en tidligere ejer har kunnet bevise tilhørs forhold til domainet og bare har glemt at forny det
i alle tilfælde har vi blot overdraget omtalte domain til tidligere ejer