Fik et brev med et krav fra en advokat, der mente jeg skylde 1600,- i et konkursbo, de påståede regninger er fra 2009/2010. og der skyldes intet.
De bad om at jeg skulle bevise at jeg havde indbetalt, så jeg skulle selv eller min revisor sidde og finde 3 bilag frem, som jeg nægtede, de fik at vide at jeg gerne ville få min revisor til at finde bilag frem, men dette ville blive faktureret til 1250,- pr. time
Dette ekskalerede rimeligt hurtigt til et krav fra konkurs`bo til 5545,- incl. renter og rykkergebyer fra deres side.
Da jeg afviste dette vil de indgå et forlig på kr. 800,- :-)
Det er da også nogle rimelig mærkelige priser. Først så er det et beløb, derefter er det tredobbelt det samme første beløb, og så vil man indgå forlig på halvdelen af det indledende beløb. Gad vide hvordan de kommer frem til mellemregningen? :)
Det er da også nogle rimelig mærkelige priser. Først så er det et beløb, derefter er det tredobbelt det samme første beløb, og så vil man indgå forlig på halvdelen af det indledende beløb. Gad vide hvordan de kommer frem til mellemregningen? :)
De går bare ind og renteberegner de 3 faktura og fra 2010 og 11 kan det blive til en sjat derefter en del rykkergebyr mm.
Må indrømme jeg umiddelbart synes advokatfirmaet her gør et fint arbejde? Hvis jeg har penge tilgode i et konkursbo, vil jeg gerne have at kurator skraber ind med næb og klør, så jeg kan få mit tilgodehavende.
I dit tilfælde har konkursboet ikke haft styr på sin bogføring og dine fakturaer har stået so. ubetalte. Hvis kurator bare spørger venligt, vil han aldrig få en øre ind til boet. Og de er nød til at forlade sig på hvad de har af materiale. Så de sender simpelthen bare en opkrævning - dem har de nok sendt mange af.
Kravet om dokumentation er lodden. Jeg ville have gjort præcis som dig. Det er ikke mit problem at konkursboet ikke har styr på bilagene. Men princippet er jo fint nok. Hvis jeg har en kunde som påstår at have betalt en faktura, som ifølge mit bogholderi ikke er betalt, vil jeg kræve et "bevis" - altså en kopi af overførslen. Det er vel reelt nok. Problemet er bare her at det er så oldgamle fakturaer at det ikke er reelt længere..
Så min holdning; Helt fint fra advokatens side og helt rigtig holdning fra din side. Det er altså bare sådan "spillet" er når man handler. ;)
Jeg kan godt forstå din reaktion, men jeg vil alligevel tro at du er forpligtet til at fremfinde bevis på at regningen er betalt.
Jeg vil ikke tro en evt. inkassosag kan stoppes med en ytring om at regningen er betalt. Der skal bevis på bordet og det er kun dig der kan fremskaffe et sådan.