Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for gode råd, og sparring - Den moderne familie

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har startet et nyt site/blog, og kunne rigtig godt tænke mig lidt sparring, og gode råd.

Det skal siges bloggen/hjemmesiden er noncomercial, og handler om min familie.

Den handler om hvordan en moderne familie fungere, og samtidig også om det at vente sig et nyt barn.

Bla. har jeg en "fars dagbog" hvor jeg vil prøve at komme med de tanker og ideer en far har, når der er et nyt barn på vej.

Det skal siges siden, stadig er under opbygning, og der jo så derfor stadig er fejl og mangler.

Men det ville være rigtig dejligt, hvis du/i havde gode råd/kommentarer.

Siden er - www.mindbjerg.dk

Mvh

Thomas Larsen

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 12:11

Hej Thomas og tillykke med at i venter en lille dreng.

Jeg må lige spørge om det er en privat blog bare for "jeres fælles venner og jeres familie" eller det er en du gerne vil have ud til hele omverdenen?

Hvis du har planer om at den skal være interessant for folk der ikke kender dig og din kone/kæreste, så skal der nok være andet indhold end jeres dreng. Jeg er selv mor til en gut og de sidste 4 år har han fyldt hele min verden - det er interessant for familien og vennerne, men for folk udefra er mit liv som mor nok ikke interessant at høre om i længere tid ;-)

Hvis du kunne kombinere det med nogle andre emner som kunne være interessante for udefrakommende, vil det nok få flere til at komme tilbage.

Jeg ved jo slet ikke hvad du har af ideer til din blog, men som jeg ser den lige nu og her (hvor den ikke er færdig) ser det ud til at den kommer til at handle om jeres lille baby og det kan hurtigt blive for tungt, selv for kvinder Skype-TongueOut

Men når det er sagt, synes jeg at det er super fint at se en mand der blogger om børn - det findes der trods alt ikke så meget af :-)

Jeg ønsker jer alt held og lykke med jeres kommende titler :-)

Tilmeldt 2. Jan 14
Skrevet kl. 13:44

Hej Louise,

Rigtig mange tak, for din umage med det lange svar :-)

Først vil jeg lige sige, at siden som sådan også er tiltænkt andre end familie/venner.

Så du har helt klart en pointe, at der skal noget mere indhold på sitet, som ikke lige omhandler vores kommende dreng. Men andre emner som relatere sig til børne familier osv..

Så jeg vil straks lave en brainstorming, med andre nytte emner/informationer som kunne have læsernes interesse :-)

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 15:05

Godt du kunne bruge lidt af det :) Og så vil jeg foreslå babysider. Det har du nok allerede tænkt på og måske er du og din kæreste allerede på en eller flere af dem, men jeg ved i hvert fald at man kan tilføje signatur på de fleste - der kunne i begge linke til din blog :) Jeg er ret sikker på at din blog vil blive taget rigtig godt imod derinde. Der findes så mange kvinder der blogger om børn og familieliv - mon ikke at der er brug for en hane i hønsegården ;)

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 15:43

Jeg vil da foreslå at du/i sætter billeder ind af jer under "Hvem er vi". Det gør siden meget mere personlig. 

Som mand der synes jeg faktisk det kunne være fedt, hvis du skrev mere om, hvordan du får dine egne interesser til, at gå op med at være familiefar. Hvordan får du tid til dine hobbyer og ting som du kan lide. Har din status som far ændret din syn på eksempelvis dine venner eller dit arbejde? Konflikter de opgaver der nogle gange følger med det at have børn, med din stolthed som mand eller er føler du de gør dig til mere eller mindre mand?

Som Louise skriver så er det sjældent at mænd skriver om børn og familien derhjemme, så jeg kan eksempelvis godt finde på at læse med på bloggen af samme grund, hvis indgangsvinklen er mere end bare baby bleer og indkøb af barnevogn.

Kunne faktisk også være sjovt hvis i delte den op, så din kones synspunkter og dine egne beskrives på hver jeres blog derinde. Kunne være spændende at læse to vinkler på de samme sager, selvom jeg godt ved det kræver lidt mere accept af hinandens meninger, hvis i sætter det sådan op. Sjovt for familie og venner og måske endda meget lærerigt for alle os andre :)

Well det var bare lidt input herfra. held og lykke med siden

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:55

Hej Thomas

Da jeg kom ind på siden var min første tanke at siden var meget "mig mig mig" eller "os os os" forstået på den måde at alle overskrifter synes at pege i retning af at man skal blive klogere på enten dig eller på jer. Og når jeg ikke kender baggrunden for siden ser jeg intet der fortæller mig at det ikke bare er en "familieblog" hvor bedsteforældre opdateres med hvad der sker i familien. Så hvis du gerne vil fange andre end den nærmeste familie så sørg for at forsiden kommunikere hvad fokus er med siden.

Vil du fortælle om livet som far med børn, vil du give gode råd til at få hverdagen til at hænge sammen, vil du give forslag til aktiviteter, vil du lave en bag-sammen-med-børn blog? Prøv at se om ikke du kan kombinere noget du brænder for med børne/familie temaet, og tænk så på hvordan du kan snævre det ind så din blog bliver unik og der ikke er mere end maks en håndfuld konkurrenter (så kan du altid udvide når du har fået godt fat i markedet).

Jo mere bredt det er, jo mere uinteressant er det jo som regel også. Og det gælder måske især med børn hvor det jo nok gælder at dem som ikke har dem faktisk ikke rigtigt er interesseret i dem, og dem som har dem primært er interesseret i deres egne. Så kan du tilbyde noget som andre forældre eventuelt kan bruge sammen med deres egne børn eller give dem mulighed for at grine af deres egen adfærd (har da hørt fra folk med børn at det en gang imellem er rart at høre at andre har de samme udfordringer som en selv, især hvis de kan grine af det imens).

Og smid gerne nogle flere billeder i dine indlæg. Et godt billede fanger opmærksomheden meget bedre end selv den bedste tekst, så tænk på om ikke du kan få smidt et billede ind i de fleste posts i dagbogen, også selvom det bare er at billede af den trætte far, ungen der tuder eller noget andet der gør bloggen meget mere levende.

Pøj pøj med projektet.

Tilmeldt 2. Jan 14
Skrevet kl. 12:57

Puha, man skal passe på med hvad man spørger om ;-)

Men tusinde mange tak for jeres input - Det har helt klart givet mig en masse ideer, og inspiration...

Så jeg må jo hellere gå i krig med projektet :-D

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:55

Ja, der kan hurtigt komme meget at se til :D

Skal jeg smide endnu mere oven i hatten, så prøv at brug en aften på at se på de succesfulde blogs omkring børne og familier. Hvilke bloggere er det der kommer i medierne, linkes til af andre, ligger godt på google? Hvad er deres fokus? Kan du lære noget af dem? Og hvad kan du gøre anderledes og bedre end dem?  Hvordan er deres sprog? Hvordan er deres kontakt til målgruppen? osv osv.

Det kan være det kan være med til at gøre dig endnu skarpere?

Tilmeldt 2. Jan 14
Skrevet kl. 13:33

Rigtig god Pointe Rasmus,

Jeg må hellere ind og snuse til de hvad andre gør - Både hvad deres fokus er men også hvilken måde de kommunikere på.

Det er jo self. ikke sikkert det ændre på min måde at gøre det på - men kan som du siger gøre mig endnu skarpere...!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)