Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til Mac

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg er på udkig efter et byg din egen hjemmeside program, som passer til Mac. Er der nogen, der kender til noget?

Derudover søger jeg efter et bogføringsprogram, som ligeledes passer til Mac. Nogen forslag?

Begge dele må jo gerne være rimelige i pris og meget gerne gratis. Men kvalitet er et must for begge dele.

Hilsen

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:53
Det kommer lidt an på din viden vedrørende det at lave hjemmesider. Hvis du er dygtig kan du bruge systemets indbyggede ''textedit'' kombineret med for eksempel Adobe Photoshop.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:44

Umidlbart vil jeg mene at du nok ikke kommer uden om at smide nogle penge efter det - men de kan jo så også være godt givet ud, hvis du også kan bruge softwaren senere.

Jeg kender desværre ikke nogen bogføringsprogrammer til Mac, men der findes jo en del PC-emulerings programmer, så du f.eks. kan køre en Windows XP og programmer til Windows i et vindue på din Mac.
Så det kunne måske være løsningen.

Hvad angår webdesign-programmer, så kan jeg pege i retningen af GoLive og Dreamweaver (henholdvis Adobe og Macromedia). Begge programserier har sin oprindelse fra Mac-miljøet. Men de koster altså også penge. Men det er muligt at downloade trialversioner som så løber i en begrænset periode. Så hvis du blot skal lave én hjemmeside og du er hurtig på tasterne, så kan det jo være at det er nok

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:03

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:19

Dato: 1/24/2006 3:50:27 PM Forfatter:solskin

Derudover søger jeg efter et bogføringsprogram, som ligeledes passer til Mac. Nogen forslag?

Umiddelbart tænker jeg i retningen af e-conomics (www.e-conomics.dk) - det er et webbaseret regnskabsprogram, og de skriver under support at det virker med OS X 10.3+ på Mac.

mvh Carsten

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:13

Kun én Mac er tilbage i vores miljø - og det er også kun fordi vores Media100 redigeringssystem udelukkende kan køre på en specialbygget Mac - men jeg ved af rene kedelige erfaringer fra tidligere, at Mac OS generelt ikke er super glad for at gøre Java-baserede webapplikationer.

Men hvis regnskabsprogrammets producent skriver at det understøtter Mac OS X, så burde det fungere - såfremt man altså kører OS X.

Hvad angår valget imellem Mac, Windows m.m. er nok stadig et spørgsmål om religion og hvad man konkret har behov for .

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hej Solskin,

Der findes et godt gratis program ved navn Sandvox - www.karelia.com.

Mvh. Jørgen
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:51
Tag evt. et kig på NVU http://nvu.com/. Har kun selv snuset til det, men skulle kunne det meste af hvad dreamweaver kan.

Sandvox er vist kun gratis så længe det er i betaversion. Men det kan jo også være den version er tilstrækkelig.

http://www.apple.com/dk/downloads/macosx/ er der en række gratis eller billige programmer indenfor webdesign og finans.

Lars Knudsen
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:28
Dato: 1/24/2006 3:50:27 PM
Jeg er på udkig efter et byg din egen hjemmeside program, som passer til Mac. Er der nogen, der kender til noget?

Det afhænger jo gevaldigt af i hvilken retning der er tale om. Med lidt snusfornuft tillader jeg mig dog at gå ud fra at du ikke planlægger at begynde at producere professionelle websites med det til andre, men det er til eget brug/site.

en ide kunne derfor være:

http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php

eller den nye iWeb i iLife 06 pakken:

http://www.apple.com/ilife/

www.economic.dk fungerer glimrende på mac (Safari/firefox). Jeg bruger det jævnligt uden problemer.

Har du brug for at lede efter mere specifikt Mac software så tag eventuelt et kig ind på:

www.macupdate.com
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:52

Hej

Har selv fornøjelsen af (på 5. år), at bruge Mac som min primære platform. Har dog en bærbar HP, som jeg er vældig glad for også :-)

Tjek f.eks. Apples aget WebObjects:

Eller Softpress` FreeWay:

Ellers er der jo, som andre har nævnt, Adobes "Go Live" og selvfølgelig Macromedias "Dreamweaver".

Regnskabsprogram kender jeg desværre ike til. Det var faktisk derfor jeg købte min HP..... Men der findes sikkert et eller andet derude. Jeg var f.eks ikke klar over Carstens forslag med "e-conomics" til OS X. 

Kunne du ikke have sagt det lidt før, Carsten?? Nej, spøg til side, jeg er som sagt glad for min PC, og skal have en Windows platform til at teste på alligevel, så det....

mvh
Kim N
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)