Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsidé gratis til dig...:)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kaster den op i luften....virksomheds ide....jeg siger ikke at den ikke kræver en vis investering så i er advaret!;)

Danmark mangler en privat hospital til gravide og dem der skal føde-

Der er en del private hospitaler der foretager scanninger af gravide, men heller ikke mere  end det.

Denne ide har været i mine tanker gennem 6-7 år.... der er ingen private hospitaler til gravide eller dem der vil føde på en privat hospital.

Intet nyt er sket siden min første undersøgelse vedr en privat føde hospital i 2006.

Jeg har flere veninder og bekendte som har efterlyst  en privat hospital og gennem mange år, forumer boomer med spørgsmål om private føde hospitaler.

Er det ikke en virksomheds ide?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor det skulle være en go' idé? Så idéen er altså at kvinder der skal føde, skal vælge et privathospital fremfor et offentligt?

1) tænker at det koster penge for den fødende

2) tænker at der næsten logisk må være længere til et privathospital end til nærmeste offentlige?

3) Kender ikke noget til statistikker på utilfredshed med offentlige tilbud? Vi har tre børn og henholdsvis Hvidovre, Slagelse og Roskilde har været fine..

4) Tænker at der ikke er et reelt marked for dette, da idéen jo ikke ligefrem er rocket science, så der er nok ikke et behov?

Sorry... kan altså ikke se at der er et marked, eftersom jeg ikke kan se om der er et behov... men jeg ved ikke meget om emnet, men forsøger blot at ræsonere?

Godt nytår,

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

1. danskerne har penge, og staten  kunne betale noget af opholdet, da vi nu kan selv vælge hospitalerne??

Det er generelt problem at danskerne stiller ikke nok krav til kvalitet og service(som eksempel kan du sammenligne et supermarked i tyskland eller i netto. I tyskland smiler de , der er mere end 2 slags agurker, medarbejder , pakker dine varer i en pose osv, i dk kan vi nøjes med netto hvor lyset er så svag at jeg kan ikke finde mine varer, der er en kedelig agurk på hylden.... Ja nogle synes at netto er fint men ......det handler om at stille krav!)

2. på en offentlig hospital kan man ikke vælge kejsersnit for førstegangs fødende.  I USA er det ganske normalt at kunne vælge selv, det mangler det danske kvinder også! 

3. på en offentlig hospitaler når du skal føde få en en jordemord som du sandsynligvis aldrig har set før, det kan være en vikar fra bosnien ,det skaber utryghed for mange fødende, og du kan ikke sige jeg vil have min jordmoder......

4 der er en minimal opfølgning på de offentlige hospitaler pg af pladsmangel, man bliver sendt hjem den samme dag man har født??I tyskland ligger man trygt i mindst 3 dage, indtil man psykisk og fysisk er et helt stabilt menneske.

projektet burde overvejes........og man skla ikke tænke på penge når det handler om sundhed og ens børn....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

bolig-job-plan.dk:
projektet burde overvejes........og man skla ikke tænke på penge når det handler om sundhed og ens børn....

Men der er heller ikke idé i at poste en masse penge i noget der er dødssejler fra dag 1 af.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

selvfølgeligt skal man da tænke penge i al privat virksomhed og vel også i offentlig, ingen skal dø grundet besparelser, men at man skulle være ligeglad med penge i en virksomhed, virker ikke gennemtænkt

I alle fald tror jeg ikke lige det er noget den typiske amino iværksætter kaster sig ud i.

Vil du promovere ideen, så skriv den direkte til privat hospitaler i alle fald - dem kan du google søge en masse frem af. Bor du i Københavnsområdet kan du vel vælge http://barselshotellet.dk/produkter/barselsophold/gentofte/ uden jeg kender spor til det.

Jeg forestiller mig, at der skal være rimeligt kort (vel max 50 km) ind til et privat sted hvis man skal være tryg, fødsler kan jo overraske, og det er nok halvdyrt hvis der skal være tilstrækkeligt ansatte - jordmødre, sygeplejersker, læger, portører osv - til at klare hvis 7 kvinder pludseligt føder helt samtidigt, mod måske et gennemsnit på 2 om dagen - det vil kræve mange bagvagter, og så skal der vel også være et kirug hold klar 24 timer i døgnet hvis en eller to af dem udvikler sig til pludseligt kejsersnit - så jeg tror det er nogle dyre størrelse der vil være tale om

Skal du søsætte den, så skriv i alle fald til alle privathospitaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men man kan måske godt arbejde videre med problemstillingen om at de fødende hurtigt skal ud af vagten. Kan man nedsætte sig som fødselskonsulent, som tilbyder ekstra forberedelse inden fødslen, og ikke mindst en masse besøg og info i den første tid efter fødslen.
Kapitalbehovet er langt mindre end et helt privat hospital, og man kan samtidigt hjælpe med til at alle får en god oplevelse ved fødslen. Bare en tanke.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

hvis der er noget der mangler i dk , så selvfølgeligt er der penge i det.

dette er blot en tanke , var det en mindre projekt ville jeg ikke tvivle og kaste mig ud i det, danskerne er begyndt at stille flere krav til verden, og det er også på tide, derfor tror jeg at en privat barsels hospital er et spørgsmål om det til det åbner. Om det koster  hvad skal vi sige 20.000 for sådan et forløb så tror jeg at der ville være nogle som kan og vil betale disse penge:)

Jeg er ikke i tvivl at der kommer en  privat barsels hospital iløbet af 2-4 år.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Rasmus Fredslund Hansen:

Men man kan måske godt arbejde videre med problemstillingen om at de fødende hurtigt skal ud af vagten. Kan man nedsætte sig som fødselskonsulent, som tilbyder ekstra forberedelse inden fødslen, og ikke mindst en masse besøg og info i den første tid efter fødslen.
Kapitalbehovet er langt mindre end et helt privat hospital, og man kan samtidigt hjælpe med til at alle får en god oplevelse ved fødslen. Bare en tanke.

De findes allerede, men de afdækker ikke de grundlæggende problemer de gravide har:

1. Fødsel uden den tilknyttede jordemoder.

2. Man ligger på gangen når man har født.. vi alle vil behandles lige og helst som konger og dronninger men pg af nedskæringer på de danske hosp bliver man udsat for lidt af hvert.

3. Nogle vil have ekstra service

osv osv.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Til B-J-P

1) Du kan sagtens tilknytte en privat jordemoder, der deltager ved fødslen (meget billigere end en privat fødsel)

2) Jeg har ikke set eller hørt, at nybagte mødre ligger på gangen - det er de syge, der desværre ligger derude i visse tilfælde.

Jeg tror egentlig, det ville være bedre, hvis skatten steg lidt og pengene blev tildelt sygehusvæsenet ( og derved også fødegangene).

Jeg læser dit oplæg, som du kun tænker økonomisk gevinst ved denne form for virksomhed (du pointerer "der er penge i alt mangelfuldt i dk).

Forresten lå min kone hhv 6 dage og 3 dage med vores børn...så hun/vi blev da ikke vappet ud. Mange kvinder vil faktisk gerne selv hurtigt hjem i trygge og vante omgivelser efter fødslen.

Din forslagspris på 20.000 kr. holder i min optik ikke - den skræmmer alt for mange væk og er for lidt til at holde det kvalitetshospital du beskriver kørende.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

B-J-P = II = Von Bale = Lina = trådstarter
Så er hvis du skifter alias igen, så burde folk vide, hvem jeg svarede :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)