Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af udlægsordningen, hvis man både sender pakker med og uden moms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange webshops sender jo idag både til private med postdanmark(momsfrit) og til erhvervskunder med postdanmark(ej momsfrit), og der udover er der jo tit også aftaler med GLS, hvor alle pakker pålægges moms.

Kan man såfremt man både sender pakker med og uden moms, benytte sig af udægsordningen for den del af de momsfrie forsendelser der er fortaget med Postdanmark til private.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:33

Ja, det skulle du kunne gøre - det gør vi ihvertfald. Hvis du søger på udlægsordningen herinde er der en der har skrevet en god lang blog om det. Kravet er blot at dine momsfritagede køb og salg skal bogføres på helt specifikke kontoer, så de kan stilles op mos hinanden og udlignes 31/12.

Hvis jeg tager fejl må nogen rette mig?

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 12:55

Kenneth R.J.:
Ja, det skulle du kunne gøre - det gør vi ihvertfald. Hvis du søger på udlægsordningen herinde er der en der har skrevet en god lang blog om det. Kravet er blot at dine momsfritagede køb og salg skal bogføres på helt specifikke kontoer, så de kan stilles op mos hinanden og udlignes 31/12.

Ok lyder godt,for jeg havde tænkt mig at man kunne gøre på flg. måde. 

Under Varesalg oprettes flg konti

Fragt uden moms. ( Her bogføres salget af pakker til privatkunder med postdanmark som jo er momsfrie)

Fragt med moms. ( Her bogføres salget af pakker til erhvervskunder med postdanmark, samt alle pakker med GLS)

Under vareforbrug oprettes flg konti.

Fragt uden moms vedr. salg. ( Her bogføres den del af fakturaen fra Postdanmark der indeholder momsfrie forsendelser)

Fragt med moms vedr. salg. ( Her bogføres den del af fakturaen fra Postdanmark der indholder momspligtige forsendelser, samt hele fakturaen fra GLS)

Ved at sammenholde Fragt uden moms. og Fragt uden moms vedr. salg. vil man kunne se om der er overskud eller underskud, og dermed se om der skal betales moms og på denne måde vil jeg mene at man vil kunne benytte sig af udlægsordningen selvom man sender pakker både med og uden moms.

Hvis jeg tager fejl må nogle endelig rette mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)