Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af bilags nr. i Dinero som nu skriver bilag 1 ????

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Årslev
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Fra  Thomsens Brandteknik Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nytår Aminoer

Hej Aminoer, nu ville jeg lige starte året med at få ryddet op i de sidste bilag fra 2013, men ....  Dinero vælger Bilags nr 1 og 01.01 2014 og jeg kan ikke finde ud af at ændre bilags nr, der sker heller ikke noget selv om jeg ændre datoen til f.eks. d. 23 december 2013. Nogen der kan hjælpe???

Mvh.

Søren Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du har regnskabsåret 2013 og at du har oprettet et nyt regnskabs år 2014. Du kan så vælge i venstre side for oven mellem regnskab 2013 og 2014. Jeg har ikke selv set hvordan man overfører fra 2013 til 14 eller om den gør det selv, har ikke haft behovet.

Hvis nogen for Dinero support er med på tråden, så vil det måske være ganske fint med anvisning af hvordan man afslutter 2013 og overfører afsluttet regnskab 2013 som åbningsbalance til 2014??

Der er ikke kommet noget over ved oprettelse af nyt regnskabsår 2014 i min test og overblik har, selv når jeg har valgt 2014 som år, ikke ændret sig, det viser tallene fra 2013

Derved vælger du jo hvilket regnskabsår du arbejder i men jeg ved ikke hvad du mener med rydde op i bilag - hvis du mener bogføre de sidste bilag for 2013, så skal du bare vælge regnskabsår 2013 for oven, så vil det være 2013 du arbejder i

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Fra  Thomsens Brandteknik Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har også oprettet et nyt regnskab for 2014, men jeg kan ikke bogføre de sidste bilag i mit 2013 regnskab, Når jeg prøver at opretter et køb, skriver Dinero bilag nr. 1 men det er vel bilag 1 i regnskab 2014 og ikke i regnskab 2013?? (Oprydningen var mest på skrivebordet). Man kan vel bogføre og  afslutte året selv om vi har passeret nytår?

mvh.

Søren Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har både 2013 og 2014 i mit regnskab og kan sagtens ændre dato på f.eks kontant køb til f.eks. 1/12-2013 og får så også 2013 bilagsnummer korrekt Jeg skal naturligvis ha valgt regnskab 2013 under mit firma oppe til venstre

Derimod er det spændende om dinero overfører status til nye år og - hvad der sker hvis man skal lave efterposteringer i 2013 efter at ha afsluttet 2013 og er i gang med 2014

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg står lidt i samme problem, med at den ikke overfører fra 2013 til 2014 - så vidt jeg kan se.
Ved ikke om Dinero Support kigger med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Risom:
Jeg står lidt i samme problem, med at den ikke overfører fra 2013 til 2014 - så vidt jeg kan se.
Ved ikke om Dinero Support kigger med?

synes problemet starter med at man ikke lige kan finde en knap til at afslutte regnskabsåret (nu 2013) som jo ville betyde at årets overskud blev taget i balance.

hvis den gjorde det, så ville man jo let selv kunne tage slut balance ind som ny startbalance, men det er selvklart ikke noget der skal være tilfældet generelt, så måske programmet er blevet overrasket af nytåret Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt tyde på, at der ikke er taget højde for det :D
Men jeg ville helt klare foretrække, at man på en måde kunne afslutte 2013, og at den efterfølgende førte tallene over i 2014 - det kan, set fra mit perspektiv, ikke være den store opgave i.
Lad os håbe der sker et eller andet :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Risom:
jeg ville helt klare foretrække, at man på en måde kunne afslutte 2013, og at den efterfølgende førte tallene over i 2014 - det kan, set fra mit perspektiv, ikke være den store opgave i.
ikke hvis de har tænkt på det, så bør den del være let nok MEN - der skal også en funktion til hvor man kan efterpostere og få overført dem til næste år, da mange jo vil få besked om en række efterposteringer af en revisor eller selv opdager et eller andet, dagen efter at ha afsluttet et år - eller måske først vil afslutte et år inde i februar men vil igang med at bogføre i 2014 fra dag 1

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du selvfølgelig ret i.

Der må være en eller anden måde, de har tænkt sig det skulle løses på.
Pt. kæmper jeg faktisk med at finde, hvor man skal rette åbningsbalancen for 2014 :)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren.

Tak for din besked – selvfølgelig kigger supporten med :).

I fremtiden må du meget gerne poste dine spørgsmål i gruppen for Dinero. Så ser vi den langt hurtigere. Linket er : http://www.amino.dk/groups/dinero_project/default.aspx

 

Overflytning af regnskabstal

Til dit spørgsmål angående overflytning af regnskabstal fra 2013 til 2014 er funktionen lige på trapperne. Vores programmører har fået den på to-do listen. Når funktionen er online vil en knap til overflytningen dukke op, og denne vil flytte dine regnskabstal automatisk. Bare kør videre med din bogføring.

 

Bilagsnummer

Muligvis læser jeg din tekst forkert – har du mulighed for at uddybe det ?

Hvis du i 2013 har kørt med nogle bilagsnummer burde du forsætte med denne serie resten af 2013. I forbindelse med starten af 2014 kan du selv vælge om du ønsker at starte på nr. 1 igen eller forsætte hvor du sluttede i 2013. Der er delte meninger om hvad der er optimalt.

 

Håber ovenstående løser dine problemer – ellers er du velkommen til at skrive igen.

 

De bedste hilsner.

Rasmus

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)