en virksomhed som giver underskud kommer ikke til at betale skat, da resultatet af driften viser et samlet underskud. Det skal laves et regnskab som vedrører alle udgifter og indtægter for virksomheden, herunder også rente udgifter.
Det er altid bedst at adskille privat og virksomheds økonomi, for at gøre tingene enkelt og overskueligt.
Men hvis du får udbetalt løn fra virksomheden skal der betales skat af den.
Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.
Man betaler skat af sit resultat og hvis det er et minus ja så er det jo et fradrag i personlig indkomst hvis det er en personlig virksomhed og selvklart ikke skat der skal betales.
Forudsætningen er, at virksomheden drives med overskud for øje, men i en start kan man naturligvis ha underskud, bare man driver den med det klare formål at få overskud
Det er overskud før renter der beskattes i personlig virksomhed, så renter derfra, behandles som al anden kapital indkomst, med mindre man arbejder i VSO som i linket, men det er klar besværligere og vil givet nok kræve revisor hjælp. Det er generelt en fordel, ved store overskud - kapitalafkastordning er også kort nævnt.
Du bør tage en økonomiperson til råd ud fra dine budgetter så du får bedst mulig start, når du ikke har større regnskabsviden. Det der ikke voldsomt dyrt-
Skal man betale skat af de indtægter man har når man har underskud??
Nej.
hpchristensen:
Og kan man opnå personlig fradrag fra virksomhedens rente udgifter samtidig?
Se, den er kringlet. Der er du nødt til at læse om begrebet hobbyvirksomhed. Falder du ind under denne type, så nej. Gør du ikke, så ja. Jeg mener, at John Hannover har skrevet om det på sin blog, andet kan jeg ikke forestille mig. Ellers så uddyb din situation, så er det lettere at vurdere :-)
KH. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Problemstillingen er den at jeg overvejer at købe en mindre landbrugsejendom med 30 hektar til. Jeg vil så forpagte en stor del af jorden ud! Planen er at starte en virksomhed op som køber ejendommen og forpagtningsindtægterne sammen med en lille produktion af kødkvæg bliver dine eneste indtægter og det er ikke nok til at dække låne udgifter så virksomheden vil give underskud! Jeg og min kæreste har begge arbejde ved siden af som så skal hjælpe med at dække de sidste udgifter!
Ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre? Men det var en ide jeg havde for at få lov til at låne til ejendommen! ;)
Hvis det er enkeltmandsvirksomhed, så er det jo kun den del der er jord og driftsbygninger som kommer med i virksomheden, stuehuset vil være uden for virksomheden.
Du skal samtidig tænke over at en virksomhed der giver permanent underskud, vil af skat blive betragtet som din hobby og så er der ikke fradrag for underskudet.
Jeg mener du bør kontakte en revisor for at få noget mere konkret før I går ud og køber. Der er meget der kan lade sig gære men der er også en del som ikke kan.
Du er velkommen til at kontakte mig i det nye år for en uddybning.
Det må nok stadigt siges at formålet med en enkeltmandsvirksomhed gerne skal være at sige på overskud - men som landbrug vil det sin jeg lige husker det generelt være som VSO
Som selskab vil du ikke ha fordel af underskud med mindre du skaber overskud at modregne i
Enig, få en konkret vurdering ud fra det konkrete landbrug, lån og budgetter så du kommer rigtigt videre
Når det er landbrug, vil det bedste være at henvende sig på det lokale landbrugscenter og snakke med en af deres økonomer. De ved alt hvad der er værd af vide om special regler og er som regel billigere end end revisor.