Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis praktikant - finansøkonomi - 3 mdr

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Min datter, som læser finansøkonomi i Odense, søger en praktikplads hurtigst muligt.

Det er svært at blive færdig med sin uddannelse i dag, da der ikke er ret mange, der tager praktikanter eller lærlinge ind. Desværre. Det er jo dem, vi skal leve af i fremtiden.

Min datter har søgt rigtig mange steder, men der er ikke mange steder, de vil tage praktikanter ind. Selv de store steder - banker, forsikringsselskaber og ejendomsmæglere - tager måske et par stykiker ind om året for hele Sjælland.

Hun er villig til at tage langt for at aflutte sin uddannelse. Hun bor i Slagelse, og læser som sagt i Odense. Har et halvt år tilbage af sin uddannelse....

Hun søger en praktikplads - eller som det næstbedste: tilknytning til en virksomhed, hun kan skrive opgave om, og som har en mentor, som hun kan spørge til råds undervejs

Kan du hjælpe på nogen måde, vil både min datter og jeg være meget taknemmelige.

Jeg har skrevet et lignende indlæg i en anden kategori, men kan ikke søge det op igen. Det ser ud som om kategorien ikke findes mere. Så hvis det er kommet på to gange, undskylder jeg mange gange.
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber virkelig din datter finder en praktikplads!


Men ville det ikke være en fordel hvis det var din datter der søgte i stedet for dig?

Synes faktisk det er lidt synd at du gør det for hende. Nu er det ikke særligt mange finansøkonomer vi har i praktik her i huset, men jeg kunne ihvertfald aldrig finde på at tilbyde en praktik til en som ikke selv søgte...

Hvor om alting er, så held og lykke med det :-) 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et par gode emner i Slagelse området kan være:

Møller & Devicon (Bosch), Sandved. Spørg efter Per Møller.
Scansteelfoodtech, Sorø. Spoørg efter Per Birkholm.
HC Hovmand, Sorø. Spørg efter Bo Pukgaard Hansen.
Consulteam Management, Næstved. Spørg efter Citta.

Hils gerne fra mig alle steder.

vh
Rainer

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bruun Rasmussen:
Men ville det ikke være en fordel hvis det var din datter der søgte i stedet for dig?

Enig.

Trådstarter... du har garanteret de bedste intentioner til at søge på din datters vegne, men hvis hun ikke selv kommer ud over kanten og søger selv, så er der ikke den store chance. Har hun ikke en profil på Amino, så tager det kun 2 min at lave, og det er gratis.

Alternativt kunne hun låne din profil og selv skrive indlægget - jeg ved er er andre herinde der tidligere har søgt praktikpladser.

Jeg har selv haft praktikanter flere gange - med blandet succes - og jeg ville aldrig overveje en som ikke selv søger. 

Dette er ikke for at lyde ond her på årets sidste dag eller andet - blot et velment råd. For som sagt så er jeg 110% sikker på at du blot ønsker det bedste for din datter.

Hilsen Morten

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
Jeg vil få min datter til at søge selv her. Selvfølgelig er det bedst, hvis hun selv søger. Hun har i øvrigt gjort rigtig meget for at få en praktikplads. Jeg skrev bare her, for at hjælpe hende, og fordi jeg selv havde en profil i forvejen. Jeg vil få hende til at oprette en profil hurtigst muligt, så hun selv kan søge. Tak for dit svar.


Mange hilsener fra
Lisbeth
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Tak for dit svar. Jeg har svaret tidligere på et andet svar, der ligner dit, og selvfølgelig har du ret. Hun skal søge selv. Jeg mente bare, at jeg kunne gøre noget for hende, når nu jeg har en profil herinde. Jeg ringer til hende med det samme, og siger, at hun selv skal oprette sig.

Rigtig godt nytår og tak for svaret.

Mange hilsener fra Lisbeth
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit svar. Som du kan se på mine tidligere svar i tråden, har min datter selv søgt mange steder. Mit indlæg her har jeg faktisk først skrevet efter, at hun selv har været mange steder omkring. Jeg har jo selvfølgelig tænkt, hvad jeg kunne gøre for at hjælpe hende, og kom til at tænke på mit medlemsskab på denne side. De fire steder, du har nævnt, vil hun selvfølgelig selv kontakte.
Jeg har i øvrigt talt med hende, om de svar, der er kommet ind her, og hun vil oprette en profil så hurtigt som muligt.

Mange hilsener og godt nytår
Lisbeth
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Må jeg foreslå, at indlægget i højere grad bærer præg af, hvad din datter kan tilbyde en virksomhed.

Gratis arbejdskraft er somregel velkommen i de fleste virksomheder. Hvis man som praktikant gør sit hjemmearbejde, så ved man også, at kravene til praktikstedet er relativt begrænsede - men sørg for selv at have den viden og brug det i søgningen.

"Hej virksomhed, jeg er super kompetent - jeg kan varetage funktioner såsom x,y,z. Desuden er jeg rigtig flittig og sød.

Den praktiske del omkring min ansættelse er enkel; der skal indgås aftale med skolen om det faglige udbytte - og det skal koste jer nul kroner." 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Må jeg foreslå, at indlægget i højere grad bærer præg af, hvad din datter kan tilbyde en virksomhed.

HELT RIGTIGT!!

Jacob:
Gratis arbejdskraft er som regel velkommen i de fleste virksomheder.

Igen rigtigt MEN.... praktikanter er IKKE gratis arbejdskraft! Jo der er ingen udgifter til lønninger, men der går en hel del ressourcer til at lære praktikanten op og sætte praktikanten ind i virksomheden såvel som forskellige arbejdsopgaver! Præcist som det er tilfældet ved nye medarbejdere!

Mvh

Morten

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for de sidste svar - gode og brugbare -  der er kommet herinde. Jeg ved godt, at det optmale ikke er, at jeg søger for hende. Og det var heller ikke hensigten. Måske bare en måde at kunne inpirere hende til at forsøge sig på en ny måde. Der findes jo andet end store banker og forsikringsselskaber, som i øvrigt ikke tager ret mange praktikanter ind.

Med venlig hilsen

Lisbeth

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)