Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en væg trækkes fra i SKAT?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lad os antage, at ..

Jeg har et rum i en andelslejlighed, som jeg driver virksomhed fra.

Rummet er en tand for stort, så jeg sætter en skillevæg op i midten af rummet, således at jeg får to rum. Det ene rum bliver brugt privat og det andet driver jeg virksomhed fra.

Kan halvdelen af udgifterne til skillevægen bogføres som en udgift i firmaet?

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:46

Nej - det skal du ikke forvente  tror jeg. Du kan læse lidt om fradrag for virksomhed i privat bolig, og dels vil det måske ses som en "forbedring" at du sætter en væg på = 0 fradrag - dels vil du ikke kunne få fordel af at leje ud da du får samme beløb som indtægt til skat men du kan sikkert få noget fradrag for forbrugsomkostninger svarende til den % del din virksomhed bruger af andelen

vh John

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 02:08

Tak for dit svar, John.

Det er ikke rummet jeg ønsker at få fradrag på, men udgifter til materialer til skillevægen.

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Mathias:
Det er ikke rummet jeg ønsker at få fradrag på, men udgifter til materialer til skillevægen.

Næ - men hvis du ikke kan få fradrag for rummet så får du heller ikke for materialer til skillevæggen.

Hvis du skatteretligt lever op til kravene omkring fradrag for arbejdsværelser i hjemmet - kan der "måske" argumenteres for fradrag for en midlertidig skillevæg.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 13:24

Hej Henrik,

Tak for din besvarelse.

Rummet har direkte adgang til entre, og indrettet med maskiner, reoler, loddestation mm. Jeg vil mene, at rummet lever op til kravene omkring fradrag for arbejdsværelser i hjemmet.

Hvordan skulle argumentationen være, hvis jeg skal få fradrag for en midlertidig skillevæg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50

du kan læse lidt om der her (husker ikke om du har fået den før) - det er ikke umuligt du lever op til kravene, hvis rummet ikke er anvendeligt privat og du har direkte adgang til entre også fra privaten (altså skal ikke igennem) og så vil du nok kunne argumentere for noget fradrag for en væg - specielt hvis den er midlertidigt og kun for arbejdsdelen. Det samlede areal er jo så småt ialt, at du i alle fald skal ha klare argumenter som viser du ikke kan bruge det afskærmede privat

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html har du måske fået før - husker det ikke - selve udlejning er ikke så godt i en ejenbolig da man kan få skat af indtægt men forbrugs afgiver ex % af varme osv

vh John H

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 22:59

Mange tak for din tid, John! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)