Jeg har netop landet en aftale om at skulle importere et islandsk sports tøjs mærke (custom design til klubber) og har lige et par spørgsmål. Med tak til John Hanovers svar i andre tråde om import samt hans gode artikler om emnet har jeg det grundlæggende rimeligt på plads. Meeeen - er Island i denne sammenhæng indenfor eller udenfor EU? Min leverandør i Island laver noget af tøjet selv i Island mens andet produceres i Kina. Ifølge leverandøren kan han hente momsfrit hjem fra Kina p.g.a. en aftale mellem Island og Kina. Vil det være nogen fordel for mig at hive det der bliver produceret i Kina direkte hjem til DK eller gør der ingen forskel for mig om det skal forbi Island først? Bedste hilsner Mads P.s. Hvad er en normal profitmargen på tøj? Nogen med erfaring på dette område som er interesseret i at spare? Jeg giver gerne en god middag eller en kop kaffe. |
Island er ikke medlem af EU, men selv om de have været skal du ikke betale moms. den eneste forskel er hvordan momsindberetningen udfyldes
Så du kan godt købe direkte fra kina. og så skal du selvfølgelig importreg.
Profitmargen er 100% eller mere