Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Island

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop landet en aftale om at skulle importere et islandsk sports tøjs mærke (custom design til klubber) og har lige et par spørgsmål. 

Med tak til John Hanovers svar i andre tråde om import samt hans gode artikler om emnet har jeg det grundlæggende rimeligt på plads. 

Meeeen - er Island i denne sammenhæng indenfor eller udenfor EU?

Min leverandør i Island laver noget af tøjet selv i Island mens andet produceres i Kina. Ifølge leverandøren kan han hente momsfrit hjem fra Kina p.g.a. en aftale mellem Island og Kina. 

Vil det være nogen fordel for mig at hive det der bliver produceret i Kina direkte hjem til DK eller gør der ingen forskel for mig om det skal forbi Island først?

Bedste hilsner

Mads

P.s. Hvad er en normal profitmargen på tøj? Nogen med erfaring på dette område som er interesseret i at spare? Jeg giver gerne en god middag eller en kop kaffe

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:47
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Skrevet kl. 12:32

Så er kontrakten skrevet under og jeg en nu dansk forhandler/distributør af www.henson.is (custom made sportstøj målrettet mod klubber)

Jeg sidder med en fornemmelse af at der er ret mange ting jeg kunne bruge bedre indsigt i for at få succes med dette.

Er her en amino med indsigt i denne branche som jeg kan invitere på kaffe, frokost, pizza, bajer eller lignende hvor jeg kan stille nogle "dumme spørgsmål"

Mvh

Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 12:51

ReachElite:

Min leverandør i Island laver noget af tøjet selv i Island mens andet produceres i Kina. Ifølge leverandøren kan han hente momsfrit hjem fra Kina p.g.a. en aftale mellem Island og Kina. 

Vil det være nogen fordel for mig at hive det der bliver produceret i Kina direkte hjem til DK eller gør der ingen forskel for mig om det skal forbi Island først

Uanset om du henter tøjet hjem fra Island eller Kina er det tøjets oprindelsesland der bestemmer toldsatsen. Så det vil formodentligt være en fordel for dig at få det direkte fra Kina da du spare en del på fragten. 

Man betaler ikke moms ved import fra lande udenfor EU.  

Mvh

Ravn

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Skrevet kl. 09:16

Det meste af det bliver til at starte med lavet i Island.

Når jeg skal regne priser, regner man normalt f.eks. 100% avance í forhold til indkøbspris plus told og shipping eller bare i forhold til shipping.

Hvor langt skal man turde gå ned i fortjeneste for at være konkurrencedygtig? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 01:02

ReachElite:
Hvor langt skal man turde gå ned i fortjeneste for at være konkurrencedygtig? 

Undskyld men forventer du virkeligt at vi kan svare på sådan et besynderlig spørgsmål - vi har da ikke noget branche kenskab - men det burde du da have.

Din indkøbspris er varens pris + fragtomkostninger + told

Told beregnes ud fra  varens pris + fragtomkostninger.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Skrevet kl. 01:20

Jeg har fået svar fra folk som netop har mere branche kendskab end jeg har. 

Tak for at du gider bruge tid på at svare så basale spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)