Handler det ikke om at tilbyde både kommission og direkte salg?
Hvis man laver en struktur, hvor butikken selv kan vælge strukturen, vil det være bedre fit mellem aflønningen til butikken og incitament for at sælge produktet. Ved at vælge direkte salg påtager butikken sig en risiko for at nogle af produkterne ikke bliver solgt. Denne påtaget risiko skal selvfølgelig kompenseres i forhold til en kommissions aftale, hvor butikken ikke påtager sig nogen risiko.
Kan trendsale ikke bruges til at sælge den gamle kollektion?
Jeg har min egen hjemmeside, jeg sælger fra i forvejen - også de ting, jeg får tilbage fra de butikker, jeg har nu. Desuden lægger alle mine ting også på trendsales. Problemet er bare, at konkurrencen på især smykker på nettet er enorm, så det kan være svært at blive set. Der er mange, der sælger dårligere kvalitet til en lavere pris, der ligner, og så kan de være svært at overbevise kunderne om, at de skal købe hos mig. De butikker der har mine smykker nu, sælger ret godt af dem, da folk - når de kan se dem i virkeligheden - har muligheden for at opdage, at det er en ordentlig kvalitet i forhold til mange andre "modesmykker".
Det jeg netop gerne vil undgå, er at skulle sælge de gamle smykker på nettet/være tvunget til at tage noget tilbage. Så vil jeg hellere give butikkerne en bedre pris.