Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende indberetning af løn for 2013 - hvad gør jeg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg ønsker at være anonym i denne sag da den er lidt pinlig.

Jeg har et selskab hvor vi er 4 ansatte. Pga. vores situation pt har der ikke været penge til at få hjælp til administrationen, og det fortryder vi bitterligt nu.

Selskabet har udbetalt løn til medarbejderne, men uden egentlig at indberette lønnen nogen steder, lige så er der heller ikke udstedt lønsedler.

Vi er nu kommet på fode igen i slutningen af året og har endelig fået overblik over omfanget.

Idet jeg ikke ønsker at snyde SKAT eller andet vil jeg gerne indberette de lønninger der er udbetalt, og betale den skyldige skat og am-bidrag.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor dan jeg lettest gør det? Kan jeg indberette det til eIndkomst og få en betalingslinje eller lignende?

Håber meget på jeres hjælp, og knap så meget på jeres fordømmelse over de træk vi har lavet.

Mvh.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:30

Hvorfor kontakter du ikke SKAT og lægger kortene på bordet. Så skal de nok hjælpe dig videre. De er jo også interesseret i at der kommer styr på tingene.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 12:31

Du går i e indkomst og indberetter den manglende løn og vælger de måneder det gælder, og går i indbetaling til e indkomst hvor der kommer et gironr. du kan indbetale på for hver måned det gælder. Du skla selvfølgelig være reg. som arbejdsgiver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

Ja hvis du er registreret som arbejdsgiver kan du indberette i e-indkomst for dine medarbejdere på deres CPR nummer. Du kan formentlig løbe ind i de problemer der er ved brug af et helt nyt system, men det er nu ikke så vanskeligt. Du skal nok gøre det IDAG i så fald, det er ikke godt at indberette lønnen næste år. Det er supervigtigt du gør dette, da du jo ellers har sort arbejde og modtagerne kan også få en masse problemer. 

Jeg ved ikke hvordan du har betalt lønnen, men den skat de skal af med, skal jo trækkes fra dem, hvis de har fået hele lønnen

Prøv evt at ringe bluegarden http://www.bluegarden.dk/?gclid=CM2q98Tv17sCFYZa3godKH4Ahw som godt nok ikke er voldsomt billige, men de kan sikkert hjælpe dig ganske så akut med indberetningen.

Det er MEGET vigtigt, at det er DIG der gør noget her, og ikke skat eller en medarbejder der pludseligt får øje på et skatteproblem, for så kan du straffes ganske hårdt, så vær proaktiv så det står klart, at det er noget rigtigt administrativt bøvl men at du hele tiden naturligvis har villet indberette og få indbetalt skatten for medarbejderne 

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:12

Tak for jeres gode svar allesammen, der skulle gerne være styr på det nu, og vi har indgået en aftale med Bluegarden omkring månedsvis indberetning således der altid er styr på det. Tak for alle jeres kvalificerede/professionelle svar!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)