Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God eller dårlig investering, udlej lejligheder..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde..

ifølge min egen opfattelse har jeg fået kørt mig i stilling til en ganske fornuftig bolighandel med udlejningpotientiale, men jeg ku godt tænkelig lidt meninger fra andre. 

Det drejer sig om en fornuftig ejendom på 214 m2 i en mellem størrelse by her i landet, den er opdelt i 4 små lejligheder. 

Min plan er at lægge de 2 af dem sammen til egen bolig og så fremleje de sidste 2 ud. 

I dag fungere det som et privatejet andelsselskab, uden nogen former for gæld, hvor jeg ejer den ene af de 4 andele. De sidste 3 andelshavere er interesseret i at sælge.

talene ser således ud. 

Offentlig vurdering 1,650000kr. 

Ved køb af de 3 andele incl min egen vil jeg have en samlet gæld på ca. 900,000kr. 

Forventet indtægt på de 2 fremlejede lejligheder vil være ca. 40,000kr. Årligt når alle udgifter er fratrukket.  (Dog ikke skat)

Ved godt det ikke er det nye LEGO jeg er ved at starte, men syntes udmiddelbare at det virker til at være ret fornuftigt.

Hva tænker i om dette ?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15

dthode:
Forventet indtægt på de 2 fremlejede lejligheder vil være ca. 40,000kr. Årligt når alle udgifter er fratrukket.  (Dog ikke skat)
det er nok for upræcist. Er det 40.000 kr efter renter (uden skattefradrag på renterne) eller hvad er der i den indtægt?

Hvis det er 40.000 kr i ren indtægt efter alle udgifter, og tag og regn ud efter skat, så vil din investering kunne betale sig op til mas 400.000 - 800000 kr ellers er du jo under 10% rente af dine penge hvis du gir 400.000 og 5% hvis du gir 800.000 kr og så er det sikkert ikke den bedste forretning, men det vil jo også afhænge noget af lejekontrakt og fremtidige vedligeholdelsesomkostninger og ganske meget andet

Du kan kun få et hint herinde - tag en revisor eller økonomidygtig person ind og få det helt konkret vurderet sammen med din egen øknomiske skatte situation

Spørg også del selv, HVORFOR vil de andre sælge?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 05:37

Det er korrekt hvad John Hannover skriver at man hurtig kan regne forretningen ud på udlejningen. Som en hurtig tommelfinger regel kan du tage din månededlige lejeindtægt og gange med 10, så har du stort set din netto-indtægt; ejendomsskat, omkostninger. Det beløb tager du i % af købsprisen på ejendommen og så har du stor set forretningen.

Som eksempel en ejendom som koster 1.000.000 og skal koste 3.500 i husleje vil give dig en forretning PA på ca. 3,5% hvilket ikke er meget, det er sikkert blot til lånet alene. Du skal også vide om du selv er håndværker og kan lave ting der går i stykker, male mv. eller om det er en omkostning som du skal købe ude i byen. Er det lejere som du kender der skal leje af dig, dette er også en god idé at overveje.

vh
Rainer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)